تکذیب حمله جدید سایبری به سایت‌های وزارت نفت

شرکت نفتمديرفناوري اطلاعات و ارتباطات شركت ملي نفت ايران خبر حمله جديد سايبري به سايت هاي وزارت نفت را كه شنبه يكم تير ماه از سوي خبرگزاري مهر منتشر شد، تكذيب و اعلام كرد: اين خبر از اساس صحت ندارد.

احمد تولايي در گفت و گو با پايگاه اطلاع رساني شركت ملي نفت ايران با تكذيب خبر”حمله جديد سايبري به سايت هاي وزارت نفت ” گفت: خوشبختانه هيچ گونه حمله سايبري به سايت هاي وزارت نفت صورت نگرفته است و دليل اصلي مشكل پرتال پايگاه اطلاع رساني شركت ملي نفت ايران و وزارت نفت قطع شدن فيبر نوري از سوي شركت مخابرات است.
وي با بيان اينكه با رايزني هاي انجام شده اين مشكل به زودي رفع خواهد شد، تاكيد كرد: پس از رفع اين مشكل از سوي مخابرات، مشكل مقطعي بوجود آمده در سايت هاي وزارت نفت نيز برطرف مي شود.
مديرفناوري اطلاعات و ارتباطات شركت ملي نفت ايران همچنين در مورد اصلاح خبر” استخدام هكر در شركت ملي نفت ايران” كه پيشتر از سوي برخي از خبرگزاري ها منتشرشده بود، گفت: قرار نيست شركت نفت هكر استخدام كند، بلكه  با برنامه ريزهاي انجام شده براي كساني كه قادر به هك كردن سايت هاي مرتبط هستند، جوايزي پيش بيني خواهد شد كه بدين وسيله ضمن سنجش امنيت اطلاعات، اقدامات لازم در جهت دفاع در مقابل حملات سايبري صورت گيرد.
وي خاطرنشان كرد: اين اقدام در راستاي ارتقاي امنيت شبكه و شناسايي نقاط ضعف سايت هاي زير مجموعه شركت ملي نفت ايران انجام خواهد شد.
روز شنبه اول تیر ماه خبرگزاری مهر خبری منتشر کرد مبنی بر اینکه ساعت 12 روز جمعه 31 خرداد ماه یک گروه ناشناس یکسری حملات سایبری را به سایت های اصلی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران طرح ریزی کردند که این حملات سایبری منجر به قطع شدن فعالیت های مجازی سایت اصلی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران و چندین سایت زیرمجموعه این شرکتها شده است.

طبق این خبر، از ظهر روز جمعه تاکنون شبکه اینترنت کارکنان و مدیران بخش هایی از ستاد وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران قطع است اما به دلیل افزایش ضریب ایمنی هکرها موفق به دستیابی اطلاعات محرمانه و طبقه بندی شده وزارت نفت نشدند.

بر اساس خبر منتشر شده از سوی خبرگزاری مهر، این حمله سایبری از طریق تعدادی از سرورهای اصلی شرکت ملی نفت ایران و توسط یک بدافزار انجام شده که با حضور و فعالیت کارشناسان فناوری اطلاعات وزارت نفت هم اکنون این هجوم رایانه ای به طور کامل مهار و کنترل شده است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *