مایکروسافت جایزه می دهد

جایزه مایکروسافتسال هاست که ایمیل های جعلی و دروغین (Hoax) را که در ظاهر از طرف شرکت مایکروسافت ارسال شده اند، دریافت می کنیم. در اغلب آنها درباره جایزه های مایکروسافت و یا بذل و بخشش دارایی های بنیانگذار مایکروسافت، بیل گیتس، ادعاهایی می شود. ولی این دفعه جداً شرکت مایکروسافت جایزه می دهد !

طبق اعلام شرکت مایکروسافت، سه طرح تشویقی به اجرا در خواهد آمد که بر اساس آنها، به افرادی که نقاط ضعف، راه های نفوذ و یا مقابله با تهدیدات امنیتی را در مرورگر جدید IE11 و نسخه جدید 8.1 سیستم عامل Windows کشف و شناسایی کنند، جوایز نقدی داده خواهد شد.

این جوایز نقدی، مبالغی بین 500 تا 11 هزار دلار برای نقاط ضعفی خواهد بود که در نسخه آزمایشی مرورگر IE11 کشف و شناسایی می شود. همچنین برای کشف نقاط ضعف و قابل سوء استفاده در نسخه جدید 8.1 سیستم عامل Windows جوایزی تا حداکثر 100 هزار دلار داده خواهد شد.

بعلاوه حداکثر تا 50 هزار دلار به عنوان جایزه برای هر ایده نو و روش جدیدی که بتواند مانع از سوء استفاده از نقاط ضعف امنیتی در سیستم عامل Windows 8.1 شود، داده خواهد شد. مبلغ جایزه بستگی به بدیع و نو بودن ایده و روش پیشنهادی دارد.

دو طرح تشویقی که مربوط به سیستم عامل Windows می شوند، از زمان انتشار و عرضه نسخه جدید 8.1 که احتمالاً در کمتر از یک ماه آینده خواهد بود، آغاز می گردد و همچنان برای نسخه های بعدی Windows هم ادامه خواهد داشت.

ولی طرح تشویقی برای نسخه آزمایشی مرورگر IE11 از زمان انتشار آن شروع شده و تا زمان عرضه نسخه نهایی و اصلی این مرورگر ادامه خواهد داشت. بدین ترتیب مایکروسافت می خواهد قبل از انتشار نسخه نهایی IE11، تا جایی که امکان دارد، نقاط ضعف آن را کشف و برطرف نماید.

این اولین دفعه است که شرکت مایکروسافت برای کشف نقاط ضعف امنیتی جایزه می دهد. ولی شرکت Google برای مرورگر Chrome و موسسه Mozilla برای مرورگر Firefox سال هاست که طرح تشویقی مشابهی را به اجرا گذاشته اند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *