خروج ICT ایران از تحریم !

خزانه داری آمریکابر اساس مقررات جدید تحریم ایران، مصوب وزارت خزانه‌داری آمریکا، صادرات یا صادرات مجدد محصولات فناوری اطلاعات و ارتباطات شامل گوشی تلفن همراه، لپ‌تاپ، تجهیزات شبکه و نرم‌افزار از شمول تحریم خارج شده است.

به نقل از روزنامه فناوران، بر اساس مقررات مصوب وزارت خزانه‌داری آمریکا که روز 20 ماه می 2013 به امضای مدیر دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارت‌خانه منتشر شده و از 30 ماه می (9 خرداد 92) نیز این مقررات اعمال شده است، صادرات یا صادرات مجدد خدمات، نرم‌افزار و سخت‌افزارهای معینی که برای استفاده‌های شخصی کاربرد دارد، به ایران مجاز اعلام شده است.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا نیز با تایید این خبر اعلام کرد که موانع فروش تجهیزات رایانه‌ای و همچنین تلفن همراه به ایران برداشته می‌شود.

بنا به ادعای دولت آمریکا رفع تحریم‌ها به منظور این است که مردم ایران بتوانند استفاده بهتر و سریع‌تری از تجهیزات ارتباطی بهره ببرند و برای کاربرد این دستگاه‌ها با مانعی روبه‌رو نباشند.

به گفته معاون وزیر امور خارجه آمریکا، دولت آمریکا سه سال پیش هم تعدادی از اقلام و نرم‌افزارهای ارتباطی را از تحریم‌ها خارج کرده و رییس‌جمهوری آمریکا قصد دارد از به وجود آمدن موانع آهنین ارتباطی از اطراف ایران جلوگیری کند و دوست ندارد که ارتباط مردم ایران با کشورهای دیگر را قطع کند.

متن کامل و اصلی مصوبه جدید وزارت خزانه داری آمریکا را می توان در اینجا مطالعه کرد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

2 پاسخ

  1. لینکی که در خط پایانی قرار دارد به صفحه مورد نظر نمی رود لطفا اصلاح شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *