استعفا به خاطر جستجوی ایمیل های همکاران خود

ایمیلبه گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی شبکه گستر به نقل از سایت خبری ComputerWorld، رئیس دانشکده کارشناسی دانشگاه Harvard که اخیراً اقرار به صدور دستور جستجوی ایمیل های چندین استاد این دانشکده را داده بود، با افشا شدن وسعت این اقدامات مخفی و غیرمجاز، مجبور به استعفا از مقام خود شد.

مدتی قبل در دانشکده Harvard College که بخش آموزش دانشجویان رده کارشناسی دانشگاه Harvard بشمار می آید، اطلاعاتی درباره دانشجویانی که تقلب کرده اند و نحوه رفتار با آنان، به بیرون درز کرد و در یکی از روزنامه های محلی منتشر شد. برای ریاست دانشکده مشخص بود که این اطلاعات از یک ایمیل سازمانی که فقط برای 16 استاد این دانشکده ارسال شده بود، به بیرون درز کرده است. به همین منظور وی مجوز جستجوی ایمیل های این 16 استاد را صادر کرد تا بلکه افشاکننده اطلاعات شناسایی شود. 

متاسفانه از بخت بد این رئیس دانشکده، خبر این جستجوی غیرمجاز نیز به یکی دیگر از روزنامه های محلی راه پیدا کرد. پس از افشای این موضوع، مسئولان دانشکده اعلام کردند که این اقدام در جهت حمایت از حریم خصوصی دانشجویان بوده است. مسئولان تاکید نمودند که جستجوی ایمیل ها بصورت محدود و خودکار، بر اساس فقط عنوان (subject) ایمیل ها، صورت گرفته است. بعلاوه، فقط ایمیل های موجود در حساب کاربری دانشگاهی این اساتید جستجو شده و حساب کاربری شخصی که دانشگاه در اختیار اساتید قرار می دهد، مورد جستجو قرار نگرفته است.

ولی اکنون مشخص شده که پس از جستجوی اولیه و شناسایی استاد خاطی، رئیس دانشکده برای جمع آوری اطلاعات بیشتر، دستور جستجوی دوم را صادر کرده که اختصاصاً ایمیل های این استاد را کنترل کرده و اینبار، علاوه بر حساب کاربری دانشگاهی، حساب کاربری شخصی استاد افشاکننده اطلاعات هم مورد جستجو قرار گرفته است.

پس از انتشار این خبر، مسئولان دانشکده های مختلف دانشگاه Harvard اعتراض خود را به این اقدامات خودسرانه اعلام کردند. این اعتراضات باعث گردید تا رئیس کل این دانشگاه نیز ضمن تائید اینکه اقدامات صورت گرفته اشتباه بوده است، علت بروز آنرا، عدم وجود قوانین شفاف برای حفظ حریم خصوصی ایمیل های دانشگاهی دانست. اکنون وی دستور بازنگری مقررات حریم خصوصی پرسنل دانشگاه و تهیه دستورالعمل های جدید در این زمینه را صادر کرده است

رئیس خطاکار دانشکده Harvard College نیز پس از استعفا از سمت خود، منبعد در یکی از موسسات تحقیقاتی وابسته به همین دانشگاه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *