بازار داغ سایت‎های اجتماعی

روز پنجشنبه 29 اردیبهشت ماه، LinkedIn به عنوان اولین سایت اجتماعی در بازار بورس نیویورک عرضه شد. قیمت اولیه هر سهم 45 دلار تعیین شده بود که در سه دقیقه اول به 89 دلار رسید. در طول ساعات معامله، ارزش هر سهم به 115 دلار نیز رسید و در پایان معاملات روز اول، در 104 دلار ایستاد. بدین ترتیب این سایت اجتماعی حدود 5/8 میلیارد دلار ارزش‎گذاری شده است.

سایت اجتماعی LinkedIn مشابه سایت اجتماعی Facebook است ولی بیشتر برای ارتباطات کاری و شغلی استفاده می‎شود و کاربران این سایت، کارمندان، مدیران و دیگر افراد شاغل هستند.

این اولین تجربه در عرضه سهام سایت‎های اجتماعی به سرمایه‎گذاران در بازار بورس است و مطمئناً باعث تشویق هرچه بیشتر سایت های مشهوری چون Facebook و Twitter برای عرضه در بازار سهام خواهد شد. بسیاری از کارشناسان پیش‎بینی می‎کنند که Facebook در یکسال آینده، آماده عرضه در بورس خواهد شد و با توجه به استقبال بازار سهام LinkedIn، ارزش سهام Facebook بیش از 70 میلیارد دلار تخمین زده می‎شود.

در همین حال، برخی منتقدان نیز خاطرات تلخ بازار حبابی com. را در اوایل دهه 2000 مطرح می‎کنند که باعث سقوط ناگهانی ارزش شرکت‎های اینترنتی و نابودی بسیاری از آنها برای همیشه شد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *