نامه های الکترونیکی دروغ

در روزهای گذشته انبوهی از نامه های الکترونیکی جعلی و دروغین درباره مرگ برخی از هنرپیشه های مشهور دنیا منتشر گردیده است. این نامه ها دارای یک فایل پیوست ZIP هستند. در صورتیکه کاربر فریب خورده و فایل پیوست را باز کرده و سپس فایل اجرایی درون آنرا به اجرا در آورد، کامپیوتر خود را آلوده به برنامه مخربی می کند که وظیفه آن، افـزودن کامپیـوتـر قـربانی به شبکه مخرب جهانی Zeus است.
به اینگونه شبکه های مخرب، Botnet گفته می شود و از مجموعه ای از کامپیوترهای کاربران عادی که به تسخیر (Bot) درآمده اند، تشکیل می گردند.

استفاده از سوژه های اجتماعی مانند هنرپیشگان و ورزشکاران مشهور برای سوء استفاده و فریب کاربران اینترنت، اقدام جدیدی نیست ولی افزایش ناگهانی اینگونه نامه های الکترونیکی جعلی در چند روز اخیر باعث جلب توجه و حساسیت شرکت امنیتی شده است.

احتمال می رود یکی از دلایل این افزایش ناگهانی نامه های دروغین، انتشار نسخه جدیدی از ابزار مخرب Zeus باشد. سازندگان ویروس و کنترل کنندگان شبکه مخرب Zeus، ابزاری برای راه اندازی شبـکه های مخرب مشابه تهیـه کرده اند که بسیاری از کارهای پیچیده و فنی را به طور خودکار و آسان برای افراد غیر حرفه ای انجام می دهد. با انتشار نسخه جدید این ابزار، قیمت آن نیز کاهش داده شده و اکنون حدود سه هزار دلار بفروش می رسد.
شبکه Zeus اولین بار در سال 2007 میلادی کشف و شناسایی شد. ایـن شبـکه مخـرب در بسیاری از کلاهبرداری های مالی مورد استفاده قرار گرفته است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *