سرقت 22 میلیون ID از Yahoo ژاپن

یاهومسئولان Yahoo در کشور ژاپن اعلام کردند که احتمالاً شناسه کاربری (ID) بیش از 22 میلیون کاربر این سایت به سرقت رفته است. یک عملیات نفوذی که اواخر هفته گذشته کشف و شناسایی شد، دلیل لو رفتن این اطلاعات اعلام شده است.

مسئولان Yahoo تاکید می کنند که شناسه کاربردی افراد، اطلاعات محرمانه به شمار نمی رود و هیچ اطلاعات شخصی دیگری هم، از جمله رمزهای عبور سایت Yahoo، دزدیده نشده است.

کاربران ژاپنی از شناسه کاربری خود به همراه رمز عبور برای ورود (Login) به سایت Yahoo استفاده می کنند. این شناسه کاربری ممکن است در محل های مختلف استفاده شود و در معرض دید و دسترسی عموم قرار گیرد. محل هایی نظیر گذاشتن اظهارنظر (Comment) در سایت های خبری Yahoo یا هنگام خرید اینترنتی از سایت های فروشگاهی Yahoo.

طبق اعلام Yahoo ژاپن، اواخر هفته گذشته یک فایل حاوی شناسه کاربری 22 میلیون عضو Yahoo بر روی یکی از سرورها کشف و شناسایی شد ولی به طور یقین نمی توان گفت که آیا این فایل به بیرون از سرور و شبکه سازمانی Yahoo ارسال شده است یا خیر.

امکان تغییر شناسه کاربری برای کاربران Yahoo وجود ندارد و در صورت لزوم، باید حساب کاربری (User Account) برای این شناسه حذف شده و یک حساب کاربری جدید با شناسه دیگری ایجاد شود. البته در این حالت، تمام ایمیل ها و دیگر اطلاعات کاربر قابل دسترسی نخواهد بود.

سایت Yahoo ژاپن امکان تعریف یک “شناسه کاربری مخفی” (Secure ID) را به کاربر می دهد. این شناسه باید مانند رمز عبور پنهان و مخفی نگهداری شود و فقط برای ورود به سایت کاربرد دارد. این امکان جدید هم پس از اینکه ماه گذشته یک برنامه مخرب بر روی تعدادی از سرورهای Yahoo در ژاپن شناسایی شد که اقدام به جمع آوری اطلاعات شخصی 2/1 میلیون عضو Yahoo کرده بود، برای افزایش ضریب امنیت کاربران، طراحی و ارائه شد.

سایت Yahoo در ژاپن، پر بیننده ترین سایت در کشور است. همچنین اخیراً در بین سایت های جهان که بیشترین بازدید کننده را دارند، رتبه پانزدهم را کسب کرده است.

سایت Yahoo ژاپن متعلق به شرکت Softbank است که بزرگترین اپراتور تلفن همراه در ژاپن نیز به شمار می آید. شرکت Yahoo آمریکا حدود 35 درصد از سهام Yahoo ژاپن را در اختیار دارد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *