کاربران Win 7 اصلاحیه مایکروسافت را حذف کنند

اصلاحیه معیوبشرکت مایکروسافت با انتشار اطلاعیه ای جدید از کاربران Windows 7 خواست تا اصلاحیه معیوبی را که هفته گذشته به همراه دیگر اصلاحیه های امنیتی ماهانه منتشر کرده، در اسرع وقت از کامپیوترهای خود حذف کنند. اصلاحیه معیوبی که کامپیوترهای Windows 7 را از کار انداخته و یا باعث راه اندازی مکرر آنها می شود.

این اصلاحیه برای مدت کوتاهی از روی سایت مایکروسافت برداشته شد ولی پس از حذف بخش معیوب این اصلاحیه، نسخه سالم مجدداً بر روی سایت به روز رسانی مایکروسافت قرار گرفته است.

شرکت مایکروسافت در اطلاعیه خود تاکید دارد که تمام کاربران Windows 7 که این اصلاحیه را بطور دستی و یا بطور خودکار از طریق سرویس های به روز رسانی Windows نصب کرده اند، هر چه زودتر اقدام به برداشتن و حذف آن نمایند. اصلاحیه شماره MS13-036 بر روی برخی از سیستم ها باعث به وجود آمدن صفحه آبی مرگبار مشهور مایکروسافت می شود. همچنین پس از نصب این اصلاحیه، برخی نرم افزارهای امنیتی دچار اختلال شده و به درستی اجرا نمی شوند.

معیوب بودن اصلاحیه شماره MS13-036 زمانی آشکار گردید که به فاصله یک روز پس از انتشار اصلاحیه های ماهانه برای ماه میلادی آوریل در روز سه شنبه 20 فروردین، سیلی از گزارش های خرابی سیستم عامل Windows 7 و راه اندازی مکرر و بی دلیل کامپیوتر به بخش پشتیبانی مایکروسافت سرازیر شد. اولین گزارش های خرابی از کشور برزیل رسید ولی خیلی سریع، گزارش های خرابی از کشورهای مختلف که در اغلب آنها به پیام های خطا از ضدویروس Kaspersky اشاره شده بود، به بخش پشتیبانی مایکروسافت رسید.

به نظر می رسد که کامپیوترهای Windows 7 که ضدویروس Kaspersky Endpoint Security 8 بر روی آنها نصب است، بیشتر از همه دچار خرابی شده اند. بر روی این کامپیوترها، در هر بار راه اندازی، برنامه CHKDSK برای عیب یابی دیسک سخت به اجرا در می آید. شرکت Kaspersky نیز در اطلاعیه ای که بدین منظور منتشر کرده، ضمن قبول خرابی های به وجود آمده، تمام تقصیرها را به گردن مایکروسافت انداخته و کاربران را به سایت های پشتیبانی مایکروسافت هدایت می کند. ولی در اطلاعیه هایی که مایکروسافت در این رابطه منتشر کرده، به صراحت به نام Kaspersky اشاره نشده و تنها از عبارت “نرم افزار امنیتی ثالت” استفاده شده است.

کاربران برزیلی نیز به دلیل استفاده از یک ابزار امنیتی به نام G-Buster در مرورگرهای خود که با اصلاحیه MS13-036 سازگاری ندارد، دچار خرابی کامپیوتر و یا راه اندازی مکرر آن می شوند. برای دسترسی و استفاده کاربران برزیلی از بانکداری الکترونیکی، نصب این ابزار امنیتی بر روی کامپیوترها اجباری است.

اصلاحیه MS13-036 چند نقطه ضعف را در بخش Kernel-Mode Driver سیستم عامل Windows برطرف می کند. لذا طبیعی است که اگر اصلاحیه باعث عدم سازگاری هم شود، نرم افزارهای امنیتی که با سرویس های اولیه سیستم عامل در زمان راه اندازی آن سروکار دارند، اولین علائم ناسازگاری را نشان دهند.

شرکت مایکروسافت دستورالعملی را نیز برای برداشتن و حذف این اصلاحیه منتشر کرده است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *