مایکروسافت هم به فهرست شرکتهای هک شده پیوست

هک مایکروسافتشرکت مایکروسافت اعلام کرد که این شرکت نیز اخیراً قربانی حملات نفوذی که توسط نوعی بدافزار صورت می گیرد، شده و تعدادی از سیستم های این شرکت آلوده گردیده اند. این بدافزار از نقاط ضعف امنیتی در نرم افزار Java برای دسترسی و آلوده سازی سیستم ها، سوءاستفاده می کند.

شرکت مایکروسافت در اطلاعیه ای که بدین منظور منتشر کرده، تاکید دارد که هیچ شواهدی مبنی بر سرقت اطلاعات کاربران و یا اسرار سازمانی به دست نیامده است.

این بدافزار از طریق یک سایت متعلق به یک تولیدکننده نرم افزارهای Apple iOS وارد تعداد محدودی از کامپیوترهای واحد Mac Business شرکت مایکروسافت شده و آنها را آلوده کرده است. 

به گفته مسئولان مایکروسافت این بدافزار که از نقاط ضعف در نرم افزار Java برای انتشار خود سوء استفاده می کند، همان بدافزاری است که اخیراً با آلوده ساختن تعدادی از کامپیوترهای شرکت Facebook و شرکت Apple توانسته بود به شبکه سازمانی این شرکتها نفوذ کند.

برخی از این شرکتهای قربانی، گروه های نفوذگر چینی را که به اعتقاد آنان از حمایت دولت خود نیز برخوردار هستند، عاملین اصلی این حملات می دانند. اخیراً نیز یک گزارش تحقیقاتی درباره دخالت ارتش چین در حملات سایبری بزرگ در جهان منتشر گردید که شدیداً از سوی مسئولان دولت چین رد و تکذیب شد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *