هشدار مایکروسافت: پایان پشتیبانی Windows 7 RTM

windows7_logoطبق اطلاعیه شرکت مایکروسافت به زودی پشتیبانی از نسخه اولیه سیستم عامل Windows 7 به پایان رسیده و متوقف خواهد شد.

پشتیبانی و ارائه اصلاحیه های عادی و امنیتی برای اولین نسخه سیستم عامل Windows 7 با نام RTM یا Release To Manufacturing در اواخر فروردین ماه 1392 به پایان می رسد. تنها نسخه ای که از Windows 7 همجنان پشتیبانی خواهد داشت و برای آن اصلاحیه ارائه خواهد شد، نسخه Windows 7 SP1 خواهد بود. SP1 یا Service Pack 1 تنها مجموعه به روز رسانی این سیستم عامل است که حدود دو سال بعد از عرضه Windows 7 به بازار، منتشر شد.

این سیاست همیشگی مایکروسافت بوده است که دو سال پس از انتشار Service Pack برای هر سیستم عامل، پشتیبانی نسخه اولیه آن سیستم عامل را متوقف کند. عرضه SP1 برای سیستم عامل Windows 7 در زمستان 1389 از طریق سرویس های به روز رسانی خودکار مایکروسافت آغاز شد. البته در ابتدا، کاربران با مشکلاتی روبرو بودند و سیستم های به روز شده با SP1 دچار اشکال در زمان راه اندازی شدند.

پشتیبانی و ارائه اصلاحیه های عادی و امنیتی برای Windows 7 SP1 تا زمستان 1393 ادامه خواهد داشت. به نظر نمی رسد که شرکت مایکروسافت علاقه و یا برنامه ای برای ارائه مجموعه به روز رسانی دیگری برای سیستم عامل Windows 7 داشته باشد. شرکت مایکروسافت سعی دارد که ارائه مجموعه های به روز رسانی کلان و حجیم را کنار گذاشته و به سمت به روز رسانی های مستمر و کوچک برود. اگر دقت کنید، سیستم عامل Windows XP دارای سه Service Pack است، سیستم عامل Vista دارای دو Service Pack است و همانطور که اشاره شده، احتمالاً سیستم عامل Windows 7 فقط یک Service Pack در طول حیات 10 ساله خود خواهد داشت.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *