SCROOGLED: تبلیغ مایکروسافت علیه گوگل

ضدگوگلشرکت مایکروسافت تبلیغات جدیدی را بر علیه شرکت گوگل و سیاست های جدید این شرکت برای پردازش محتوای ایمیل های Gmail به راه انداخته است.

شرکت گوگل برای نمایش تبلیغات و آگهی های مناسب کاربر، ایمیل های Gmail را بطور الکترونیکی خوانده و بر اساس محتوای ایمیل ها ، آگهی های مناسبی را برای جلب توجه کاربر به نمایش در می آورد.

بر اساس تحقیقات و نظر سنجی جدیدی که توسط موسسه Gfk و با حمایت های مالی مایکروسافت صورت گرفته، 70 درصد ار کاربران Gmail از خوانده شدن ایمیل هایشان باخبر نیستند. 88 درصد کاربرانی هم که از این سیاست مطلع شده اند، از اجرای آن ابراز ناخشنودی کرده اند .

البته به راه اندزی برنامه تبلیغاتی جدید مایکروسافت که SCROOGLED (به معنی فریب داده شده و هم وزن با نام GOOGLE ) نامگذاری شده، فقط برای آگاهی کاربران نیست. مایکروسافت تلاش دارد از این راه، سرویس پست الکترونیکی جدید Outlook.com خود را که در تابستان امسال به بازار معرفی کرد و در نهایت جایگزین سرویس فعلی hotmail خواهد شد، بیشتر مطرح کرده و مورد توجه کاربران قرار دهد.

مایکروسافت تأکید دارد که بر خلاف گوگل، ایمیل های Outlook به هیچ وجه برای نمایش آگهی های مناسب کاربر، خوانده نمی شوند. از طرف دیگر، گوگل هم تأکید دارد که ایمیل کاربران Gmail توسط انسان خوانده نمی شود و اینکار بطور الکترونیکی و فقط برای نمایش آگهی متناسب با محتوای ایمیل انجام می شود و هیچ کاربرد دیگری برای Google ندارد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *