مایکروسافت

ده راه برای استفاده بهتر از Windows 8 (راه اول)

راه های ویندوز 8شاید از روی کنجکاوی سیستم عامل کامپیوتر خود را عوض کرده و Windows 8 جدید را نصب کرده اید و شاید هم به تازگی کامپیوتر همراهی خریده اید که Windows 8 دارد. به هر حال اکنون با یک سیستم عامل جدید روبرو هستید که در نگاه اول، بر خلاف نسخه های قبلی Windows، تنظیم و استفاده از امکانات آن دشوار به نظر می رسد.

در این سلسله از مقالات سعی خواهیم کرد روش ها و راه هایی را در این سیستم عامل نشان دهیم که زندگی با Windows 8 را به مراتب آسان تر و مهیج تر خواهد کرد.

راه حل اول: راه اندازی God Mode

نگاه ساده به Desktop و یا صفحه Start نشان نمی دهد که Windows 8 چقدر امکانات قابل تنظیم و اختصاصی کردن، دارد. بیشتر این تنظیمات در بخش های مختلف Windows پراکنده هستند و زمان زیادی را باید صرف پیدا کردن و یاد گرفتن آنها کرد.

تنها یک راه حل برای دسترسی به تمام تنظیمات Windows 8 وجود دارد و آن هم استفاده از حالت God Mode است. البته اشتباه نکنید، God Mode حالت خاصی از سیستم عامل مانند Safe Mode نیست و در حقیقت، یک شاخه مخفی است که دسترسی سریع و مستقیم به بسیاری از تنظیمات Windows 8 را فراهم می کند. این شاخه “خدای تنظیمات” در Windows 8 است.

اول از همه مطمئن شوید که می توانید فایل های مخفی (Hidden) را در Explorer File مشاهده کنید. File Explorer همان Windows Explorer قدیمی است که اسم آن را در Windows 8 عوض کرده اند.

File Explorer را اجرا کنید، در زبانه View، دو گزینه Hidden Items و File Name Extension را فعال نمایید.

سپس روی Desktop راست کلیک کنید و از گزینه New، یک شاخه (Folder) جدید بسازید.

نام این شاخه به طور پیش فرض New Folder است. اکنون نام شاخه را با تایپ عبارت زیر، تغییر دهید.

 GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

شکل شاخه تغییر کرده و نام شاخه God Mode می شود. البته شما می توانید به جای کلمه God Mode هر کلمه دیگری را انتخاب کنید.

شاخه خاص

روی شاخه دوبار کلیک کنید. با دنیایی از تنظیمات مختلف روبرو خواهید شد. هر گروه از تنظیمات را می توانید باز کرده و انواع تنظیمات را در هر گروه مشاهده کنید. اعدادی که در مقابل نام هر گروه از تنظیمات نوشته شده، تعداد تنظیمات موجود در آن گروه را نشان می دهد.

تنظیمات

در روزها و هفته های آینده، راه حل های دیگری را در Windows 8 معرفی خواهیم کرد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *