موسسه AV-Comp

گزارش نهایی AV-Comparatives برای سال 2012

موسسه AV-Compاخیراً موسسه ارزیابی AV-Comparatives گزارش نهایی و جمع بندی شده خود را برای سال 2012 منتشر کرد. بر اساس این جمع بندی، ضدویروس Bitdefender بعنوان ضدویروس برتر سال 2012 انتخاب شده است.

موسسه AV-Comparatives بر اساس آزمون های مختلفی که هر سال بر روی انواع محصولات ضدویروس انجام می دهد، ارزیابی بیطرفانه و منصفانه ای را بعمل آورده و این محصولات را رتبه بندی می کند. در پایان هر سال میلادی نیز با جمع بندی نتایج آزمون های بعمل آمده طی سال، ضدویروس برتر سال را انتخاب کرده و دیگر ضدویروس ها را هم در گروه های مختلف ارزیابی می کند.

در گزارش نهایی سال 2012 که دو هفته قبل منتشر گردید، ضدویروس Bitdefender بعنوان ضدویروس برتر سال 2012 انتخاب شده است. این انتخاب باعث شد که برخی از شرکتهای ضدویروس از اشاره به گزارش AV-Comparatives چشم پوشی کنند و یا با انتخاب گزینشی از برخی بخش های گزارش، محصول ضدویروس خود را منتخب سال نشان دهند! لذا در ادامه به بیان روشن گزارش AV-Comparatives و نتایج کامل آن خواهیم پرداخت.

ضدویروس برتر سال 2012

بدون هیچگونه تردید و ابهامی، ضدویروس Bitdefender بعنوان ضدویروس برتر سال 2012 انتخاب شده است. دو ضدویروس Bitdefender و Kaspersky رقابت نزدیکی برای این مقام داشتند. طبق مقررات موسسه AV-Comparatives، در صورت مساوی و یا نزدیک بودن امتیازات دو ضدویروس، محصولی برنده خواهد بود که تابحال بعنوان محصول برتر انتخاب نشده باشد. لذا بر اساس این قاعده و همچنین برتری Bitdefender در آزمون مهم Real-World Protection نسبت به Kaspersky، ضدویروس Bitdefender ضدویروس منتخب سال 2012 اعلام گردید.

ضدویروس های ممتاز

در گزارش نهایی AV-Comparatives به غیر از محصول برتر سال، تعدای از ضدویروس ها که نتایج خوبی را در آزمون های مختلف در سول سال 2012 کشب کرده اند، بعنوان ضدویروس “ممتاز” (Top Rated) انتخاب شده اند. ضدویروس های ممتاز سال 2012 عبارتند از Avast، Avira، Bitdefender، BullGuard، Eset، F-Secure، GDATA و Kaspersky.

ضدویروس های برتر در هر آزمون

* آزمون Real-World Dynamic Protection

این آزمون یکی از آزمون های مهم AV-Comparatives به شمار می آید. در این آزمون از تمام امکانات و قابلیت های ضدویروس برای مقابله با انواع تهدیدات، مشابه آنچه که هر روز در دنیای واقعی رخ می دهد، استفاده می شود. ضدویروس ها باید عملکرد بالایی نشان دهند، بدون آنکه درصد خطای زیادی داشته باشند و نیاز به دخالت مکرر کاربر باشد. سه ضدویروس برتر در این آزمون عبارتند از GDATA، Bitdefender و Kaspersky.

* آزمون File Detection

این آزمون توان شناسایی فایل های آلوده توسط ضدویروس ها را مورد سنجش قرار می دهد. ضدویروس باید بدون داشتن درصد خطای بالا، عملکرد مطلوبی در شناسایی فایلهای آلوده به بدافزارهای رایج نشان دهد. ضدویروس های برتر در این آزمون عبارتند از Bitdefender، kaspersky، Avira و F-Secure.

* آزمون Proactive Protection

در این آزمون قابلیت شناسایی ضدویروس به روش های “اکتشافی” (Heuristic) و “رفتارشناسی” (Behavioural) بدون استفاده از بانک اطلاعاتی ضدویروس ها و یا ارتباط با اینترنت، مورد سنجش قرار می گیرد. این آزمون نشان دهنده توان ضدویروس در تشخیص بدافزارهای جدید و تابحال ناشناخته است. ضدویروس های برتر در این آزمون عبارتند از F-Secure، Kaspersky، Bitdefender و GDATA.

* آزمون False Positive

شناسایی اشتباه به اندازه یک آلودگی واقعی، می تواند باعث مزاحمت شود. لازم است که قبل از عرضه ضدویروس به بازار، کنترل کیفیت مناسبی بر روی محصول صورت گرفته باشد. هدف از این آزمون، کنترل میزان خطای ضدویروس در شناسایی بدافزارها است. ضدویروس های برتر در این آزمون عبارتند از Bitdefender، Eset، Microsoft و Kaspersky.

* آزمون Low System Impact

این آزمون میزان استفاده ضدویروس از منابع سخت افزاری (حافظه، دیسک و پردازنده) را می سنجد. ضدویروس همیشه فعال است و نباید بر کارآیی کاربر در استفاده از سیستم تاثیر زیادی داشته باشد. سه ضدویروس برتر در این آزمون عبارتند از Eset، Webroot و Avast.

* آزمون Anti-Phishing

سایت های کلاهبرداری (Phishing) بر روی اینترنت، بدون صدمه زدن به سیستم و یا ایجاد تغییری در آن، اقدام به سرقت اطلاعات شخیص کاربر می کنند. ضدویروس باید قابلیت شناسایی اینگونه سایت های مخرب را داشته باشد. سه ضدویروس برتر در این آزمون عبارتند از McAfee، Bitdefender و Kaspersky.

* آزمون Malware Removal

این آزمون قدرت پاکسازی ضدویروس را مورد ارزیابی قرار می دهد. سه ضدویروس برتر در این آزمون عبارتند از Kaspersky، Bitdefender و Panda.

 

گزارش کامل موسسه AV-Comparatives را می توان از اینجا دریافت کرد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

یک پاسخ

  1. وقتی که Symantec که بزرگترین و قدیمی ترین شرکت امنیتی دنیاست در میان گزینه های مقایسه شده حضور ندارد انتخاب عنوان برترین آنتی ویروس سال 2012 صحیح نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *