جوان

اگر Facebook برای همه قابل دسترسی بود …

جوانبه دفعات درباره منتشر نکردن اطلاعات شخصی بیش از حد نیاز بر روی اینترنت و به ویژه سایت های اجتماعی هشدار داده شده و مطالب مختلف آموزشی نوشته شده است. ولی از قرار معلوم هنوز هم افرادی هستند که به این هشدارها بی تفاوت باشند و یا تا بحال فرصت نکرده باشند تا تعدادی از این مطالب آموزشی را مطالعه کنند.

یکی از این افراد باید یک جوان آمریکایی به نام Jacob Cox-Brown باشد. شب سال نو مسیحی، او هنگام برگشتن به منزل، به دلیل مستی در حال رانندگی با یک ماشین دیگر تصادف کرده ولی بدون توجه به حادثه، محل حادثه را ترک می کند. ولی وقتی به منرل می رسد، دست به اینترنت می شود و یک پیام معذرت خواهی بر روی سایت Facebook خود منتشر می کند !

پیام فیس بوک

رانندگی در حال مستی، مثل همیشه … ولی با کسی که تصادف کردم، از او معذرت می خواهم

یک ساعت بعد از آغاز سال نو میلادی، او این پیام را روی Facebook خود می گذارد. این احتمالاً یک رکورد به حساب خواهد آمد. احمقانه ترین پیام Facebook در سال 2013 فقط یکساعت بعد از شروع سال جدید ثبت شد !

متاسفانه افرادی زیادی این پیام جوان نابغه را خوانده و بالاخره خبر به گوش پلیس محلی رسید. ظرف چند ساعت، ماموران پلیس زنگ در منزل را زده و او را بازداشت کردند. شاید تنها نوشتن پیام Facebook مدرک مجرمانه به حساب نیاید ولی سرنخ بسیار خوبی برای پلیس بود تا بدانند کجا باید دنبال متهم تصادف رانندگی بگردند !

شاید اولین نصیحتی که به ذهن می رسد و باید به اینگونه افراد کرد، همان نصیحت همیشگی باشد که لطفا اطلاعات شخصی خودتان را تا این اندازه در معرض دید و دسترسی عموم قرا ندهید. مخصوصا اگر کار خلاف کرده اید !

ولی در نگاه دوم، اتفاقاً شاید بد نباشد که به این افراد خلافکار نصحیت کنیم که لطفا تمام کنترل ها و محدودیت های Facebook خود را غیرفعال کنید تا همه بتوانند از کارهای خطرناک شما باخبر شوند. واقعاً اگر همه هموطنان ایرانی دسترسی به Facebook داشتند و اگر همه مثل این جوان آمریکایی اینکار را می کردند، چه می شد !؟

البته اول از همه ترجیح می دهیم که هیپکس اصلاً کار خلاف انجام ندهد ولی …

 

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *