طرح دو فوریتی عدم ادغام وزارت ارتباطات تصویب شد

مجلسنمایندگان مجلس به دو فوریت طرحی رای دادند که درصورت تصویب آن دولت مکلف است هرگونه پیشنهاد انحلال، ادغام و تاسیس وزاتخانه ها و همچنین انحلال، انتزاع، ادغام و تاسیس سازمانها و واحدهای زیر مجموعه آنها را به همراه وظایف و اختیارات مربوطه به تصویب مجلس شورای اسلامی برساند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز به دو فوریت طرح اصلاح ماده 53 قانون پنج ساله برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران رای موافق دادند و دو فوریت این طرح را به تصویب رساندند.

این طرح در خصوص ادغام وزارتخانه ها بخش خصوصی، ادغام وزارتخانه ارتباطات با راه و مسکن و شهرسازی است و در صورت تصویب نهایی این طرح دولت مکلف است هرگونه پیشنهاد انحلال، ادغام و تاسیس وزارتخانه ها و همچنین انحلال، انتزاع، ادغام و تاسیس سازمانها و واحدهای زیر مجموعه آنها را همراه با وظایف و اختیارات مربوطه به تصویب مجلس شورای اسلامی برساند.

طبق ماده واحده این طرح، ماده 53 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه به شرح ذیل اصلاح می‌شود:

ماده 53- دولت مکلف است هرگونه پیشنهاد انحلال، ادغام و تأسیس وزارتخانه‌ها و همچنین انحلال، انتزاع، ادغام و تأسیس سازمانها و واحدهای زیرمجموعه آنها را همراه با وظایف و اختیارات مربوطه به تصویب مجلس شورای اسلامی برساند.

در ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه کشور آمده: دولت مکلف است یک یا چند وزارتخانه را به نحوی در وزارتخانه‌های دیگر ادغام کند که تا پایان سال دوم برنامه تعداد وزارتخانه‌ها از 21 وزارتخانه به 17 وزارتخانه کاهش یابد. وظایف و اختیارات وزارتخانه‌های جدید با پیشنهاد دولت به تصمیم مجلس می‌رسد.

نمایندگان مجلس با 162 رای موافق، 36 رای مخالف و 14رای ممتنع با دو سوم آراء فوریت طرح عدم ادغام وزارتخانه ها بدون تصویب و نظر مجلس را تصویب کردند.

 

 

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *