تعداد کارکنان IBM در هند، بیشتر از آمریکا شد

شرکت IBMگرچه شرکت های آمریکایی اطلاعات تفکیک شده ای از تعداد کارکنان خود را به صورت عمومی منتشر نمی کنند ولی بر اساس برخی اسناد و مدارک به دست آمده، به نظر می رسد که تعداد کارکنان شرکت IBM در هند از تعداد کارکنان این شرکت در آمریکا بیشتر شده است.

اسنادی که اخیراً بطور غیر رسمی در اختیار برخی رسانه ها قرار گرفته، نشان می دهد که شرکت IBM حدود 112 هزار کارمند در کشور هند دارد. این تعداد در سال 2002 میلادی (10 سال قبل) فقط 6 هزار نفر بود.

از طرف دیگر، تعداد کارکنان IBM در آمریکا در سال 2007 میلادی حدود 121 هزار نفر و در سال 2009 میلادی به 105 هزار نفر کاهش یافته بود. یقیناً این روند کاهشی در دو سال گذشته که آمریکا و اروپا با مشکلات اقتصادی روبرو بوده اند، شدت یافته است. بر اساس آمار برخی مراکز تحقیقاتی و آمارگیری، تعداد کارکنان شرکت IBM در آمریکا بیشتر از 92 هزار نفر نمی تواند باشد.

میزان حقوق متوسط هر یک از کارکنان IBM در کشور هند 17 هزار دلار در سال است. این مبلغ در مقایسه با نرخ حقوق بخش IT در هند، رقم بالایی به شمار می آید. در هند، یک مهندس IT ساده حدود 9 هزار، مهندس ارشد حدود 13 هزار و مدیر گروه حدود 19 هزار دلار در سال حقوق می گیرد.

میزان در آمد شرکت IBM در کشورهای هند، برزیل، روسیه و چین (که اصطلاحاً منطقه BRIC گفته می شود) در یکسال گذشته 19 درصد افزایش یافته، در حالی که در کشور آمریکا، درآمد IBM حدود 7 درصد کاهش را نشان می دهد.

فعالیت های شرکت IBM در کشور هند شامل پروژه های دیتا سنتر، تولید سخت افزار و نرم افزار و همچنین خدمات دهی به مجموعه ای از شرکت های مختلف بزرگ هندی می شود.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *