انتشار نسخه جدید مروگر Firefox

Firefoxنسخه جدید مرورگر Firefox منتشر شد. در نسخه Firefox 17 اقدام به اصلاح 29 نقطه ضعف امنیتی شده که 19 نقطه ضعف دارای درجه خطر “حیاتی” (Critical) بوده اند.

با عرضه Firefox 17 علاوه بر اصلاح نقاط ضعف امنیتی، امکانات جدیدی نیز به این مرورگر اضافه شده است. مهمترین تغییر، افزوده شدن برنامه جانبی برای Facebook است تا امکان دسترسی به سرویس های این سایت اجتماعی از مرورگر، بدون نیاز به مراجعه مستقیم به سایت Facebook، فراهم گردد. با ارائه برنامه Social API دیگر سایت های اجتماعی هم خواهند توانست، سرویس های خود را مستقیماً از داخل مرورگر Firefox ارائه کنند.

همچنین در مرورگر Firefox 17 کنترل بر روی نسخه های قدیمی و آسیب پذیر نرم افزارهای Flash، Java و Silverlight بیشتر شده است. در صورتی که Firefox تشخیص دهد برنامه های جانبی مبتنی بر این نرم افزارها، مشکوک و یا قدیمی هستند، از اجرای خودکار آنها جلوگیری کرده و تنها کاربر می تواند با استفاده از امکان جدید Click-to-Play به طور دستی اقدام به اجرای آنها نماید.

بعلاوه، از نسخه جدید Firefox 17 و به بعد، پشتیبانی سیستم عامل قدیمی Mac OSX Leopard متوقف می شود. کمتر از 9 درصد از کاربران Apple Mac از این نسخه قدیمی که در سال 2007 میلادی به بازار عرضه شد، استفاده می کنند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *