نسخه رایگان Win 8، هدیه اشتباه مایکروسافت

هدیهیک نسخه مجانی از سیستم عامل جدید Win 8 می خواهید؟ شما نصب کنید، شرکت مایکروسافت لیسانس نرم افزار را هدیه می دهد! یک نقطه ضعف و اشکال در سایت Download مایکروسافت باعث شده که این شرکت، نسخه های مجانی از Win 8 Pro را به کاربران بدهد.

اخیراً کاربرانی که اقدام به دریافت و نصب نرم افزار رایگان Windows Media Centre کرده اند، در کمال تعجب و خوشحالی متوجه شده اند که سیستم عامل Win 8 Pro آنها به طور دائمی فعال (Activate) شده و از حالت موقت خارج شده است.

شرکت مایکروسافت تا اسفند ماه سال جاری، نرم افزار Windows Media Centre را به رایگان به کاربران Win 8 Pro عرضه می کند. در زمان دریافت این نرم افزار، سایت مایکروسافت هیچ کنترلی بر روی اصل یا کپی بودن سیستم عامل کاربر انجام نمی دهد. کاربرانی که سیستم عامل Win 8 Pro آنها از طریق سرویس KMS مایکروسافت به طور موقت برای 180 روز فعال شده است، پس از دریافت و اعمال کلید لیسانس (License Key) برای نرم افزار رایگان Windows Media Center، سیستم عامل موقتی آنها نیز به طور خودکار توسط مایکروسافت تبدیل به نسخه کامل و دائمی می شود. شرکت مایکروسافت به اشتباه فرض را بر این گذاشته که همه کاربران دارای سیستم عامل Win 8 Pro دائمی هستند.

سرویس Key Management Serviceبرای موسسات و سازمان هایی است که تعداد کاربران زیادی دارند و لیسانس های انبوه از مایکروسافت می خرند. به جای فعال کردن یکباره سیستم عامل کاربر و لزوم ارتباط مستقیم کاربر با سایت مایکروسافت، سرویس KMS به صورت محلی (Local) در شبکه سازمانی راه اندازی می شود. کاربران لیسانس های موقتی 180 روزه را از این سرویس دریافت می کنند و طبق برنامه ریزی موسسه خود، به تدریج به طور دائمی فعال می گردند.

افراد خلافکار از این ایده و امکان سوء استفاده کرده و سرویس های جعلی KMS را بر روی اینترنت راه اندازی می کنند و هر کاربری می تواند از این سرویس های جعلی، کلیدهای فعال سازی موقت 180 روزه برای سیستم عامل Windows دریافت کند. بدین ترتیب، تمام نسخه های کپی و غیرمجاز Windows 8 Pro را می توان به این روش تبدیل به نسخه اصل و دائمی کرد.

در تالارهای گفتگو اینترنتی مختلف، کاربران امکان انجام این کار را تاکید کرده اند. شرکت مایکروسافت فعلاً واکنشی نشان نداده و سکوت کرده است. ولی یقیناً به زودی این راه فرار توسط مایکروسافت بسته خواهد شد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *