شرکت HP: فقط Win 8 را پشتیبانی می کنیم

کامپیوترشرکت HP سازنده انواع کامپیوترهای شخصی (PC) به مشتریان خود تذکر داد در صورتی که سیستم عامل کامپیوترهای جدید را که با Windows 8 به فروش می رسند، به سیستم عامل قدیمی Windows 7 تغییر دهند، دیگر از خدمات پشتیبانی HP برخوردار نخواهند بود.

در اطلاعیه شرکت HP آمده است که در صورت تغییر سیستم عامل کامپیوترهای جدید، این شرکت از پاسخگویی و خدمات دهی به مشکلات مرتبط با نرم افزار معذور بوده و تنها به مشکلات سخت افزاری کامپیوتر رسیدگی خواهد کرد.

کامپیوترهای جدید با نسخه های Windows 8 که به موسسات و سازمان ها فروخته می شوند، به طور استاندارد این مجوز را دارند که به سیستم عامل قبلی تغییر داده شوند. کامپیوترهای جدید نیز که به کاربران خانگی فروخته می شوند، اکثراً دارای نسخه عادی Windows 8 هستند که فاقد مجوز برای تغییر سیستم عامل می باشند. تنها کامپیوترهای جدید با نسخه Windows 8 Pro دارای مجوز مایکروسافت برای تغییر به Windows 7 می باشند. این کاربران مشمول تذکر و شرط عجیب شرکت HP می شوند.

تغییر سیستم عامل از Windows 8 به Windows 7 کار پیچیده ای است که شاید از عهده بسیاری از کاربران عادی برنیاید. بزرگترین دشواری در این کار، تغییر BIOS کامپیوتر از نوع جدید UEFI به حالت BIOS سنتی می باشد.

البته هنوز شخصی نیست که چه تعداد کاربر تصمیم به تغییر سیستم عامل خود از Windows 8 به Windows قدیمی تر خواهد گرفت. این امر بستگی کامل به میزان موفقیت و استقبال کاربران از Windows 8 دارد. موضوعی که هنوز قضاوت درباره آن زود است.

در زمان عرضه Windows Vista به بازار، بسیاری از کاربران سعی داشتند که به Win XP بازگردند. ولی برعکس، در زمان انتشار Windows 7 به دلیل استقبال خوب از این سیستم عامل، کمتر کاربری تصمیم به ترک Win 7 می گرفت و اصلاً موضوع داشتن مجوز تغییر سیستم عامل و اینکه پشتیبانی آن چگونه خواهد بود، مطرح نشد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *