ارتقاء هشت میلیون کاربر به Windows 8 در سه روز

ویندوز 8شرکت مایکروسافت اعلام کرد که در مدت سه روز که از عرضه سیستم عامل جدید Windows 8 می گذرد، 8 میلیون ارتقاء (Upgrade) به این سیستم عامل بفروش رفته است. این میزان در مقایسه با زمانی که سیستم عامل Windows 7 به بازار آمد، بی نظیر است.

هشت میلیون کاربری که ارتقاء به Windows 8 را خریداری کرده اند شامل کاربران سیستم های عامل مختلف قدیمی Windows می شوند که می توانند با پرداخت کمتر از 40 دلار به این سیستم عامل جدید ارتقاء پیدا کنند و همچنین شامل کاربرانی می شود که اخیراً کامپیوتر جدید با سیستم عامل Windows 7 خریده اند و اکنون می توانند با پرداخت فقط 15 دلار به Windows 8 ارتقاء یابند.

شرکتها و سازمان هایی که طبق قرارداد کلی با شرکت مایکروسافت بطور خودکار به جدیدترین نسخه Windows ارتقاء می یابند، در این آمار 8 میلیونی گنجانده نشده اند. قراردادهای اینگونه سازمانها معمولاً شامل صدها و یا حتی هزاران کاربر را می شود.

فروش بسته های ارتقاء به Windows 8 در فروشگاه های آمریکا و اروپا شروع شده است که حدود 70 دلار بفروش می رسد. آمار این فروش ها نیز هنوز در تعداد 8 میلیون منظور نشده است.

هنگامی که سیستم عامل Windows 7 به بازار عرضه شد، شرکت مایکروسافت تا ماهها بعد از عرضه آن، صحبتی درباره تعداد نسخه های ارتقاء یافته نکرد و هیچگاه نیز آمار دقیق و به روز شده ای از تعداد کاربرانی که سیستم عامل خود را به Windows 7 ارتقاء دادند، منتشر نکرد. ولی اکنون به فاصله سه روز از عرضه Windows 8، مسئولان مایکروسافت از خوشحالی در پوست خود نمی گنجند و به دفعات و در موقعیت های مختلف طی روزهای گذشته، به آمار هشت میلیونی اشاره داشته اند.

طی یکماه آینده به تدریج آمار کاربران که از Windows 8 استفاده می کنند توسط موسساتی نظیر Net Applications جمع آوری و منتشر خواهد شد. این آمار می تواند تصویر اولیه ای از میزان گسترش و کاربرد این سیستم عامل جدید مایکروسافت نشان دهد.

 

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *