مراسم Win8

عرضه رسمی Windows 8 به بازار

مراسم Win8روز پنجشنبه 4 آبان ماه، شرکت مایکروسافت با برپایی مراسمی در شهر نیویورک آمریکا، به طور رسمی سیستم عامل جدید Windows 8 را به بازار عرضه کرد.

مدیر بخش Windows شرکت مایکروسافت در این مراسم گفت: “تا امروز با Win 7 و نسخه های قبلی Windows بیش از یک میلیارد کاربر داشته ایم و با عرضه Windows 8 نسل جدیدی در دنیای کامپیوتر آغاز می شود که یک میلیارد کاربر جدید به همراه خواهد داشت.”

همچنین در این مراسم، فروشگاه مجازی مایکروسافت به نام Windows Store آغاز به کار کرد. در این فروشگاه کاربران Windows 8 می توانند نرم افزارهای کاربردی مختلف را که با فناوری های جدید، اختصاصاً برای این سیستم عامل تهیه شده اند، خریداری کنند.

مراسم Win8

 

به علاوه در این مراسم، کامپیوتر خشتی Surface شرکت مایکروسافت نیز که چهار ماه قبل معرفی شده بود، رسماً روانه بازار شد. 

مراسم Surface-1

مراسم Surface-2

 

مایکروسافت، غول بزرگ دنیای کامپیوترهای شخصی، وارد دنیای جدیدی می شود که کامپیوترهای سنتی رو به انقراض هستند و هر روز نسل جدیدی از کامپیوترهای خشتی (tablet) و گوشی های همراه هوشمند روانه بازار می شوند.

از سال 2009 میلادی که سیستم عامل Windows 7 به بازار آمد، “تب تبلت” همه جا را گرفته است. اکنون مایکروسافت می خواهد با Windows 8 توجه بازار تبلت و با Windows Phone 8 توجه بازار گوشی های هوشمند را به خود جلب کند.

تولید کامپیوترهای شخصی سالانه حدود 9 درصد کاهش می یابد ولی در عوض، بازار و کاربران از کامپیوترهای خشتی سیر نمی شوند. پیش بینی شده که در سال جاری میلادی حدود 120 میلیون کامپیوتر خشتی در جهان به فروش برسد. این رقم در مقایسه با سال قبل، دو برابر شده است.

در بازار کامپیوترهای خشتی نیز شرکت Apple با دستگاه iPad و سیستم عامل Apple iOS بیش از 60 درصد بازار 120 میلیونی را در کنترل خود دارد. در مقابل برآورده شده که Windows 8 مایکروسافت در سال جاری فقط بر روی 8/4 میلیون کامپیوتر خشتی نصب شود.

در بازار گوشی های همراه نیز سیستم عامل Android رقیب سرسخت Windows خواهد بود. پیش بینی شده که تا سال 2016 میلادی، مایکروسافت فقط بتواند 14 درصد از بازار گوشی همراه را به دست بگیرد و در جایگاه سوم بعد از Android و iOS باشد.

در ظاهر شرکت مایکروسافت اطمینان کامل به موفقیت سیستم عامل جدید Windows 8 دارد. بیش از یکسال است که درحال آماده سازی و همراه کردن تولید کنندگان کامپیوتر و نرم افزار با این سیستم عامل جدید بوده است. تبلیغات بی پایان Windows 8 نیز به چشم و گوش هر کاربری در جهان رسیده است.

اکنون فقط باید صبر کرد و واکنش بازار را به این اقدام بزرگ و حیاتی مایکروسافت دید.

 

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *