همه به دنبال دکمه Start

Windows 8یک شرک نرم افزاری اقدام به عرضه ابزاری کرده که قادر است دکمه Start و منوی آن را به سیستم عامل جدید Windows 8 بازگرداند.

شرکت نرم افزاری Start dock که فعلاً نسخه آزمایشی این ابزار را ارائه کرده، آن را به قیمت 5 دلار پیش فروش می کند و قول داده که نسخه نهایی را در اوایل آبان ماه، همزمان با عرضه Windows 8 به بازار، در اختیار خریداران قرار دهد.

ابزار نرم افزاری Start 8 به عنوان یک سرویس در ابتدای راه اندازی سیستم عامل فعال شده و کاربر را مستقیماً به صفحه سنتی و همیشگی Desktop می برد. همچنین دکمه Start و منوی آن را در جای همیشگی اش قرار می دهد.

شرکت مایکروسافت در سیستم عامل جدید Windows 8 ریسک بزرگی برداشته و بعد از 17 سال شکل ظاهری صفحه Desktop را کاملاً عوض کرده است. دکمه Start حذف شده و امکانات آن به صورت دکمه های بزرگی که مانند کاشی کنار هم روی صفحه چیده شده اند، در اختیار کاربر قرار می گیرد.

البته Start 8 اولین ابزاری نیست که برای بازگرداندن دکمه Start عرضه می شود. ابزارهای متن باز و رایگان متعددی هستند که کم و بیش کار مشابهی را انجام می دهند.

مایکروسافت تمام سعی و تلاش خود را کرده و می کند تا مانع از اجرای موفقیت آمیز اینگونه ابزارها شود. حتی برای این کار به دفعات ساختار و کلیدهای Registry را که این ابزارها از آنها استفاده می کردند، تغییر داده است.

نسخه آزمایشی 30 روزه ابزار Start 8 را می توان از اینجا دریافت و آزمایش کرد.

 

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *