هشدارهای لازم درباره ویروس استارس داده شده است

در روز 21 اردیبهشت ماه، خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، گفته‎های حجت الاسلام حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات را درباره ویروس استارس منتشر کرد.

“در خصوص مقابله با ویروس استارس به دستگاه های مختلف هشدارهای لازم داده شده است. این ویروس قابلیت اختلال در برخی دستگاه ها را دارد که تلاش خواهد شد با این ویروس نیز مانند ویروس گذشته مقابله شود.”

از زمان انتشار خبر ویروس جدید و ناشناخته استارس برای اولین بار توسط رئیس سازمان پدافند غیر عامل و طرح مجدد آن از سوی وزیر اطلاعات، درخواست‎ها و سوال‎های مکرری از سوی مشترکین شبکه گستر در این خصوص مطرح شده است که متأسفانه نتوانسته ایم تابحال پاسخ کامل و قاطعی به آنها بدهیم.

هیچگونه اطلاعات خاصی تحت عنوان ویروس استارس از سوی شرکت‎ها و مراکز امنیتی بین‎المللی انتشار نیافته است و اطلاعات داخلی درباره این ویروس نیز محدود به همین چند سطر مصاحبه می‎شود.

امید است مسئولان محترم برای آرامش کاربران ایرانی و کاهش التهاب در شرکت و موسسات بزرگ و کوچک کشور، اطلاعات فنی درباره ماهیت این ویروس ناشناخته را ارائه دهند. عملکرد ویروس، بسترهایی که ویروس در آنها می تواند فعالیت کند، راه‎های نفوذ و گسترش ویروس … می‎تواند اطلاعات مناسبی برای مقابله و مبارزه یکپارچه کشور در برابر این تهدید باشد.

یقیناً عدم انتشار اطلاعات و عدم آگاهی کاربران از راه‎های مقابله با این ویروس، می‎تواند به انتشار و گسترش مخفی و پنهانی آن در شبکه های کامپیوتری کشور کمک کند. البته اگر بسترهای فعالیت ویروس استارس، بسترهای ویژه‎ای باشند که در اختیار و مورد استفاده کاربران عادی و سازمانی نیستند، عدم انتشار جزئیات فنی قابل درک است، البته در صورتیکه، چنین وضعیتی به صراحت تأیید شود.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *