فروش به چه قیمت؟ حتی تخریب رقیب

چند روز قبل یک خبرنگار، از برنامه تبلیغاتی Facebook برای تخریب Google پرده برداشت. یک شرکت تبلیغاتی که توسط Facebook استخدام شده بود، با تماس با خبرنگاران و نویسندگان مطبوعات، آنان را تشویق و ترغیب به نوشتن مقاله و مطالبی بر ضد شرکت Google و علیه سیاست‎های “حفظ اطلاعات مشتری” (Privacy Policies) می‎کرد.

جالب است که مشابه این حرکت تخریبی Facebook، ما نیز در شبکه گستر اخیراً شاهد حرکت‎ها و رفتارهای تخریبی از طرف یک شرکت همکار (رقیب) بوده‎ایم. رفتارهایی که نشان از عجز این شرکت برای یک رقابت سالم و سازنده است.

یکی از شرکت‎هایی که هنوز پس از چندین سال متوجه نشده و یاد نگرفته است که چگونه باید مشتری مداری کند و چگونه خدمات و سرویس ضدویروس به مشتری بدهد تا هر سال، مشتری راقب به ادامه و تمدید خدمات باشد، دست به یک ابتکار موذیانه و تخریبی زده است. این شرکت با مشتریان ضدویروس شبکه گستر تماس گرفته و به آنها وعده و قول 50 درصد تخفیف ضدویروس خودش را می دهد، به شرط آنکه آن مشتری کتباً نامه‎ای مبنی بر گله و عدم رضایت از خدمات شبکه‎گستر بنویسد و در اختیار آنها بگذارد.

از بخت بد همیشگی این شرکت همکار! این مشتریان با شبکه گستر تماس گرفته اطلاعات و جزئیات طرح تخریبی آنان را به ما اطلاع داده‎اند.

تنها اختلاف بین ماجرای Facebook و این شرکت همکار، نحوۀ برخورد آنها بعد از افشا شدن این حرکت موذیانه بوده است. شرکت Facebook با انتشار اطلاعیه و مصاحبه مسئولان مختلف، سعی کرده تا این حرکت ناشایست خود را به نوعی توجیه کرده و آن را اطلاع‎رسانی به کاربران نشان دهد. ولی این شرکت همکار ما، دارای آنچنان سابقه‎ای نزد همکار و مشتری است که شاید به سختی بتواند این حرکت احمقانه خود را توجیه کند.

شاید این همکار ما تلاش کند که با یک یا دو نامه ساختگی علیه شبکه گستر، به دروغ سابقه 20 ساله این شرکت را خدشه‎دار کند. ولی با لیست‎های سیاه وزارتخانه‎های مختلف که نام شرکت این همکار گرامی در صدر آنها است و شکایت‎هایی که مشتریان مختلف به خاطر عدم انجام تعهدات علیه آن شرکت در مراجع قضایی طرح کرده‎اند، چه خواهد کرد!

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

یک پاسخ

  1. اینهمه جوش نزن!
    تو ایران این خلافکاری ها رایجه، متاسفانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *