چین و آمریکا منشاء بیشترین حملات اینترنتی

بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی شرکت Akamai، دو کشور چین و آمریکا همچنان بزرگترین منشاء حملات اینترنتی در جهان هستند. در سه ماهه گذشته نیز، این حملات در کشور چین با سه درصد رشد، به 16% و در کشور آمریکا، با یک درصد رشد به 11% از کل حملات اینترنتی رسیده است.

 

در چهار سال گذشته، میزان حملات اینترنتی که از خاک کشور آمریکا سرچشمه گرفته اند، بین 7 الی 23 درصد در نوسان بوده است. در مورد کشور چین نیز، این آمار در چهار سال قبل به 27 درصد رسیده بود که به تدریج طی چند سال گذشته، شاهد کاهش آن بوده ایم.

اگر حملات اینترنتی را بر اساس قاره بررسی کنیم، سهم قاره آسیا و اقیانوسیه 42 درصد، اروپا 35 درصد، آمریکا (سه بخش شمالی، مرکزی و جنوبی) 21 درصد و قاره آفریقا 5/1 درصد می باشد.

در 77 درصد حملات اینترنتی، 10 درگاه (Port) رایج در سیستم ها مورد هدف قرارگرفته اند. 42 درصد از این حملات، متوجه درگاه 445 بوده که مربوط به عملیات ویروس مشهور Conficker می باشد. همچنین درگاه 23 که برای پودمان Telnet استفاده می شود، درگاه 1433 که توسط نرم افزار Microsoft SQL مورد استفاده قرار می گیرد و درگاه 80 برای ترافیک http، در رده های بعدی قرار دارند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *