مراکز تحقیقاتی برای رفتار سنجی بدافزارها ایجاد می شوند

به نقل از خبرگزاری فارس، معاون وزیر ارتباطات گفت: علاوه بر حمایت از تولید ضدبدافزار داخلی، مراکزی نیز برای تحلیل بدافزارها به خصوص ویروس‌هایی که مختص کشورهای شبیه ایران طراحی شده‌اند، شکل گرفته‌‌اند.

سازمان فناوری اطلاعات

 علی حکیم‌جوادی اظهار داشت: چند شرکت خوب داخلی سال‌ها است که در حوزه تولید ضد بدافزار سرمایه‌گذاری کرده‌ و به موفقیت‌های خوبی نیز دست یافته‌اند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این شرکت‌ها محصولات خوبی را روانه بازار کرده‌اند و در حال تقویت محصولات خود نیز هستند.

بازار آینده ضد بدافزار ایران باید در اختیار تولید داخل باشد

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد: هدف ما این است که با حمایت از این شرکت‌ها و استفاده از محصولات آنها بتوانیم زمینه تقویت این شرکت‌ها را فراهم کنیم تا بتوانند بازار آینده ضد بدافزار کشور را به عهده بگیرند.

وی افزود: ضد بدافزار جزء محصولات پایه و کلیدی حوزه فناوری اطلاعات است که به این دلیل در این زمینه نباید به بخش خارجی متکی بود، بلکه باید توان عملیاتی آن به داخل کشور منتقل شود که این مهم باید با کمک بخش خصوصی انجام خواهد شد.

  رقابت 2 ضد بدافزار تولید داخل با نمونه خارجی

 حکیم جوادی گفت:‌ هم‌اکنون 3 شرکت در تولید ضد بدافزار فعال هستند که 2 شرکت بسیار خوب با نمونه‌های خارجی رقابت می‌کنند.

وی ادامه داد: حتی این محصولات داخلی، در مرکز ماهر با نمونه‌های خارجی مقایسه و رتبه‌بندی می‌شوند.

 ایجاد مراکز متعدد تحقیقاتی برای تحلیل رفتار بدافزارها

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: همچنین در کنار تولید ضد بدافزار داخلی، مؤسسات تحقیقاتی، آموزشی، دانشگاهی خوبی نیز در این حوزه شکل گرفته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: فعالیت این مؤسسات نه در زمینه تولید ضد بدافزار بومی، بلکه در زمینه تحلیل بد افزارها و ضد بد افزارها است؛ به خصوص تحلیل برخی ویروس‌هایی که مختص کشورهای شبیه ایران طراحی شده‌اند.

وی تأکید کرد: در کنار تولید داخلی ضد بد افزار، وجود این مؤسسات یکی از نقاط قوت مهم کشور است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص مراکز آموزشی، تحقیقاتی و دانشگاهی تحلیل ضد بدافزارها گفت:‌ گاهی مواردی پیش می‌آید که نیازمند تحلیل و شناسایی رفتار ویروس است و این تیم‌ها این کار را انجام می‌دهند.

  برای مقابله با تهدیدها تمام توان کشور را به کار می‌گیریم

 وی در خصوص سطح کار تحقیقاتی این مراکز گفت: همکاری همه‌جانبه‌ای بین مرکز ماهر و بخش‌های تحقیقاتی کشور شکل گرفته است و این مراکز و مرکز ماهر با هم همکاری نزدیکی دارند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:‌ همچنان که در اتفاقات اخیر نیز از کمک این مراکز در کنار مرکز ماهر استفاده کردیم و همواره سعی بر استفاده از کمک آنها داریم.

وی تأکید کرد:‌ در مواجهه با رخدادهای امنیتی، نه فقط از مرکز ماهر بلکه از تمام توان کشور برای مقاومت و مقابله در برابر این تهدیدها استفاده می‌کنیم.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *