سازمان فناوری اطلاعات

محصولات امنیتی حوزه تبادل اطلاعات ارزیابی می شوند

بر اساس تصميم نمايندگان ويژه رييس‌جمهوري در كارگروه فاوا، وزارت ارتباطات وفناوري اطلاعات موظف شده است ضمن حمايت از طراحي و توسعه محصولات افتا و ضد بدافزار بومي در خصوص ارزيابي امنيتي انواع محصولات داخلي و خارجي فتا و صدور گواهي تاييد محصولات نيز اقدامات لازم را انجام دهد.

سازمان فناوری اطلاعات

به نقل از خبرگزاری ایسنا، طي بخشنامه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات به كليه دستگاه‌هاي اجرايي موضوع ماده پنج قانون مديريت خدمات كشوري ابلاغ شد كه ضمن به كارگيري محصولات بومي افتا از تخصيص اعتبار براي خريد محصولات افتا و ضد بدافزارهايي كه به تاييد اين وزارتخانه نرسيده است، خودداري كنند و در اين راستا وظيفه ارزيابي محصولات امنيتي و امنيت محصولات فتا به وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات (سازمان فناوري اطلاعات ايران) محول شد.

معاونت گسترش فناوري اطلاعات سازمان فناوري اطلاعات با تشكيل يك دبيرخانه، شناسايي شركت‌هاي توليدكننده داخلي محصولات حوزه فتا و آزمايشگاه هاي حايز صلاحيت براي ارزيابي امنيتي محصولات را آغاز كرد.

كليه توليدكنندگان داخلي و نمايندگان تجهيزات خارجي افتا و فتا مي‌توانند به منظور تست و ارزيابي امنيتي محصولات خود با اين سازمان مكاتبه كنند تا نسبت به معرفي محصول به آزمايشگاه اقدام لازم به عمل آيد.

بنا بر اعلام محصولات متعددي از شركت‌هاي توليدكننده داخلي به آزمايشگاه معرفي شده است كه نتايج ارزيابي تعدادي از آنها به اين سازمان ارسال شده است. ساير محصولات نيز تحت تست و ارزيابي امنيتي قرار دارند كه به محض حصول نتايج تست، مراتب طي مكاتباتي به توليدكنندگان اعلام

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *