استقبال دولتی ها از نظام مدیریت امنیت اطلاعات

به نقل از خبرگزاری فارس، اوایل سال 91 طی مراسمی برای نخستین‌بار 4 شرکت در زمینه مشاوره و پیاده‌سازی و یک شرکت در زمینه آموزش ISMS (نظام مدیریت امنیت اطلاعات) از سازمان فناوری اطلاعات پروانه اپراتوری دریافت کردند.

ISMS

در همین راستا میزان پیشرفت در این حوزه و مراجعه دستگاه‌ها به این اپراتورهای تازه‌وارد را از مدیر یکی از این اپراتورها جویا شده‌ایم.

احمد بیدآبادی در خصوص میزان استقبال و تمایل دستگاه‌ها برای اخذ گواهی ISMS اظهار داشت: امروز دستگاه‌های دولتی متوجه شده‌اند که حفظ امنیت اطلاعات و پیاده‌سازی ساختار ISMS، علاوه بر الزام قانونی یکی از اقدامات کلان و ضروری در هر دستگاه است.

رئیس هیئت مدیره شرکت پرورش داده‌ها تصریح کرد: از زمان اخذ پروانه تاکنون، درخواست‌هایی از دستگاه‌های دولتی برای کمک مشاوره‌ای و پیاده‌سازی نظام مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) داشته‌ایم.

مدیر این اپراتور مشاوره و پیاده‌‌سازی نظام ISMS گفت: مانند هر کار جدیدی، این کار نیز برای کسب جایگاه واقعی مستلزم گذشت زمان و شناخته شدن است. اما در مجموع ورود دستگاه‌ها به حوزه پیاده‌سازی نظام مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) با روند مثبتی رو به رو بوده است.

بیدآبادی درخصوص اینکه آیا مشتری‌های فعلی، تنها از دستگاه‌های دولتی هستند یا از شرکت‌های خصوصی نیز برای پیاده‌سازی نظام ISMS مراجعه می‌کنند، گفت: فعلاً تنها دستگاه‌های دولتی مراجعه کرده‌اند.

وی در خصوص نحوه ارتباط بازار عرضه و تقاضا در این حوزه گفت: سازمان فناوری اطلاعات ایران، لیستی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مشاوره و پیاده‌سازی و و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات آموزش ISMS را به دستگاه‌های دولتی ارائه کرده است؛ علاوه بر این، ما نیز برای معرفی خدمات به دستگاه‌ها مراجعه می‌کنیم.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت پرورش داده‌ها تصریح کرد: در مرحله نخست، 5 شرکت از سازمان فناوری اطلاعات پروانه ارائه خدمات ISMS دریافت کرده‌اند؛ پس از آن گروه دومی نیز وارد شدند که شرکت‌های دومین گروه اپراتوری ISMS نیز به زودی معرفی خواهند شد.

وی یادآور شد: پس از اعلام دومین گروه، فراخوان سوم نیز برای شناسایی شرکت‌های واجد صلاحیت، از سوی سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام می‌شود.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *