ادعای جدید درباره حمله به تاسیسات اتمی ایران

بنا به ادعای کارشناس ارشد شرکت ضدویروس F-Secure طی چند روز گذشته ایمیل هایی توسط یک شخص که خود را کارشناس سازمان انرژی اتمی ایران معرفی کرده، به وی ارسال شده است. در این ایمیل ها که از داخل سازمان انرژی اتمی ایران ارسال شده اند، ادعا شده که تاسیسات هسته ای نظنز و فردو مورد حمله سایبری قرار گرفته و مشکلاتی را به وجود آورده است.

انرژی هسته ای

طبق نوشته کارشناس ارشد شرکت F-Secure، در این حملات جدید، ارتباطات VPN مورد هدف بوده و از ابزارهای نفوذ Metasploit استفاده شده است. در این عملیات، سیستم اتوماسیون و تجهیزات Siemens دچار آسیب شده اند.

همچنین ادعا گردیده که در بعضی مواقع، از برخی کامپیوترهای متصل به شبکه این تاسیسات، موسیقی با صدای بلند پخش می شود. جالب اینکه این کارشناس ایرانی سازمان انرژی اتمی، قادر بوده که اسم آهنگ خارجی که از کامپیوترها پخش می شود و گروه خواننده این آهنگ را نیز تشخیص داده و در ایمیل های ارسالی خود اعلام کند. بسیاری از رسانه های خارجی از نام این آهنگ (Thunderstruck) برای ساختن عناوین جنجالی برای خبرهای خود در این زمینه استفاده کرده اند.

در حال حاضر درباره صحت و سقم این خبر، هیچ مطلبی بر روی سایت مرکز ماهر ایران و یا از سوی مقامات مسئول در رسانه های خبری داخل منتشر نشده است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

یک پاسخ

  1. آیا واقعأ استفاده از Speaker در بخشهای حساس آنهم با این حساسیت ، معمول است ؟
    در اکثر ادارات وقتی کامپیوتر خریداری می کنند ، به همراه آن Speaker نمیخرند و بر این باورند که این وسیله مورد نیاز نیست ، شاید Headphone بخرند آنهم در حالتهای خیلی استثنایی ، اما Speaker بعید است؟!!
    به نظر شما ، این هم یک نوع وحشت آفرینی نیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *