کاهش میزان کلاهبرداری های اینترنتی

طبق آمار منتشر شده از سوی شرکت IBM، میزان تهدیدات “کلاهبرداری اینترنتی”  (Phishing) در سال گذشته میلادی به کمتر از یک چهارم در مقایسه با دو سال قبل از آن کاهش یافت.

در گزارش ارائه شده از سوی IBM اشاره چندانی به دلایل این کاهش چشمگیر نشده است. طبق نظر نویسندگان این گزارش، نابودی شبکه مخرب بزرگی که در کشور رومانی فعالیت می‎کرد، می‎تواند یکی از دلایل این کاهش باشد. همچنین سودآوری اندک حملات Phishing می‎تواند یکی دیگر از دلایل مهم در کم شدن طرفداران اینگونه حملات باشد.

 در حملات “کلاهبرداری اینترنتی” یا Phishing، سایت و صفحات اینترنتی، جعلی ولی مشابه سایت‎های اصلی و مشهور (مانند سایت بانک‎های بزرگ جهان) راه‎اندازی می‎شود. سپس با استفاده از دام‌ها و فریب‎های اجتماعی، کاربران به این سایت‎های جعلی کشانده شده و به تصور اینکه به سایت‎های مشهور و قابل اطمینان همیشگی خود مراجعه کرده‎اند، اطلاعات شخصی و رمزهای عبور خود را در این سایت‎ها وارد می‎کنند. بدین‎ترتیب گردانندگان این سایت‎های جعلی به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کرده و از آنها سوءاستفاده می‎کنند.

طبق آمار گزارش IBM، فعال‎ترین کشورها در زمینه حملات Phishing به ترتیب رومانی با 88/18 درصد، آمریکا با 4/14 درصد، چین با 3/11 درصد، کره جنوبی با 8/9 درصد و انگلیس با 2/7 درصد هستند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *