این ماه اصلاحیه های امنیتی مایکروسافت با اما و اگر می آیند

شرکت مایکروسافت طبق عادت هر ماه خود، از یک هفته قبل، خبر از انتشار اصلاحیه های امنیتی جدید برای ماه میلادی “جون” در روز سه شنبه 23 خرداد ماه داد. این ماه قرار است هفت اصلاحیه امنیتی برای اصلاح 28 نقطه ضعف منتشر شود. این نقاط ضعف در سیستم های عامل Windows، مرورگر Internet Explorer و چند نرم افزار دیگر مانند Office وجود دارند.

ولی شرکت مایکروسافت اعلام کرده که قبل از انتشار این اصلاحیه ها، برای مقابله با برخی عملیات مخرب ویروس Flame، سیستم به روز رسانی Windows Update و WSUS خود را ترمیم و به روز خواهد کرد. به همین دلیل، برخی کارشناسان معتقدند که انتشار اصلاحیه ها و به روز رسانی این ماه مایکروسافت، احتمالاً با برخی اختلافات و تاخیرها روبرو شود.

در بین هفت اصلاحیه امنیتی این ماه، سه اصلاحیه دارای درجه اهمیت “حیاتی” (Critical) هستند. چهار اصلاحیه دیگر هم، درجه اهمیت “مهم” (Important) دارند.

مانند ماه های گذشته، اصلاحیه مربوط به مرورگر Internet Explorer مورد توجه کارشناسان امنیتی بوده و تاکید خاص بر نصب هر چه سریعتر آن می شود. همچنین یکی از اصلاحیه های حیاتی این ماه که شامل همه انواع Windows می شود، توجه و کنجکاوی کارشناسان را به خود جلب کرده است. طبیعتاً با انتشار اصلاحیه ها در روز سه شنبه 23 خرداد، اطلاعات بیشتری درباره این اصلاحیه ها در اختیار کارشناسان قرار خواهد گرفت تا برآورد دقیق تری از آنها داشته باشند.

به دنبال اطلاع از دسترسی غیر مجاز به سه گواهینامه دیجیتالی شرکت مایکروسافت توسط ویروس مشهور Flame و ابطال آنها، اکنون آشکار شده که ویروس از این گواهینامه برای انتشار فایل های آلوده خود به عنوان فایل های به روز رسانی Windows سوء استفاده می کرده است.

ویروس Flame با بکارگیری یک روش پیچیده، با شنود و پاسخ به درخواست های به روز رسانی از سوی کامپیوترهای سالم که به سرورهای مایکروسافت ارسال می شده، فایل های آلوده را با گواهینامه های سرقت شده، به عنوان فایل متعلق به شرکت مایکروسافت، به کامپیوترهای سالم ارسال کرده و باعث آلودگی آنها می شد.

برای مسدود کردن این روش ویروس Flame، شرکت مایکروسافت اعلام کرده که سیستم به روز رسانی Windows Update و WSUS (مورد استفاده موسسات بزرگ) را ترمیم کرده و نسخه به روز شده ای از آن را منتشر و توزیع خواهد کرد. مایکروسافت تلاش دارد که این اقدام را قبل از انتشار اصلاحیه های ماهانه انجام دهد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *