گزارش جدید مایکروسافت: Conficker همچنان بزرگ ترین تهدید

بر اساس جدیدترین گزارش Microsoft Security Intelligence Report که هر سال دو بار توسط شرکت مایکروسافت درباره وضعیت امنیت فناوری اطلاعات در جهان، تهیه و منتشر می شود، ویروس مشهور Conficker همچنان بزرگترین تهدید برای شبکه های سازمانی اعلام شده است. گر چه میزان شیوع این ویروس در دو سال گذشته مهار شده ولی همچنان آمار آلودگی سالانه به ویروس Conficker نزدیک به دو میلیون مورد آلودگی می باشد.

همچنین آمار منتشر شده در این گزارش نشان می دهد که سوء استفاده از نقاط ضعف در برنامه های HTML و Java بطور چشمگیری افزایش یافته است. بخش عمده ای از این سوء استفاده ها مربوط به ابزار مخرب Black Hole Exploit Kit می شود که به آسانی راه های دور زدن امکانات امنیتی در این نوع فناوری ها را فراهم می کند.

با این حال، آمار نشان می دهد که نقاط ضعف و حفره های امنیتی کشف شده در نرم افزارهای مختلف در سطح جهان، در نیمه دوم سال میلادی گذشته (2011) نسبت به نیمه اول، حدود 10% کاهش یافته است.

شدت و درجه آسیب پذیری این نقاط ضعف نیز کاهش 30 درصدی را نشان می دهد.

میزان آلودگی به انواع بدافزارها (Malware) در شش ماهه آخر سال میلادی 2011، در کشور آمریکا ثابت مانده ولی در کشور آلمان 30 درصد و در کشور روسیه 28 درصد افزایش آلودگی مشاهده می شود.

بیشترین میزان آلودگی در کشورهای پاکستان، تشکیلات مستقل فلسطین، ترکیه، آلبانی و مصر ثبت گردیده.

کمترین میزان آلودگی نیز در کشورهای نروژ، دانمارک، فنلاند، ژاپن و چین مشاهده شده است.

از نظر میزان آلودگی بر اساس سیستم های عامل Windows، کاملاً مشخص است که بیشترین آلودگی ها بر روی Win Vista صورت می گیرد.

نوع بدافزارها و میزان آلودگی هر گروه در جدول زیر نمایش داده شده است.

گزارش Microsoft Security Intelligence Report هر سال در دو نوبت تهیه و منتشر می شود. اطلاعات و آمار منتشر شده در این گزارش ها از طریق ابزارهای امنیتی نظیر Microsoft Security Essential سرویس Hotmail و جستجوگر Bing از کاربران در بیش از یکصد کشور جهان جمع آوری می شود.

این گزارش در نسخه های خلاصه شده و جامع منتشر می شودو جدیدترین گزارش را می توانید از نشانی زیر دریافت و مطالعه کنید.

www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=29569

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

2 پاسخ

  1. چرا تو ليست بيشترين كشورهاي آلوده اسم فلسطين رو فاكتور گرفتيد ؟ در حاليكه تو نمودار خودتون و گزارش مايكروسافت موجوده ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *