سرقت نرم افزارهای Symantec و اما ادامه داستان…

در چند هفته گذشته موضوع سرقت برنامه (source) چندین نرم افزار شرکت Symantec در سال 2006 و مطرح شدن آن پس از گذشت شش سال توسط یک گروه نفوذگر هندی، تبدیل به یک داستان مهیج و دنبال دار شده است. طی روزهای گذشته نیز، گروه نفوذگران “ناشناس” (Anonymous) وارد معرکه شده و گروه نفوذگر هندی Lord of Dhamaraja را زیر چتر خود گرفته است.

روز دوشنبه 17 بهمن ماه، این دو گروه نفوذگر اقدام به انتشار برنامه نرم افزار pcAnywhere بر روی چند سایت “به اشتراک گذاری فایل” (File Sharing) از جمله سایت مشهور Pirate Bay کردند. شرکت Symantec با صدور اطلاعیه ای انتشار این برنامه را تایید کرد. فایل منتشر شده بر روی اینترنت، 1.3 گیگابایت حجم دارد و طبق آخرین آمار تا به حال 376 کاربر آن را به طور کامل و 200 کاربر فقط قسمتی از این فایل را دریافت کرده اند.

شرکت Symantec در اطلاعیه خود به مذاکره ای که بین مقامات پلیس FBI (در قالب یک مسئول Symantec) با سخنگوی گروه نفوذگر هندی در یک ماه گذشته در جریان بوده، اشاره می کند. هدف از این مذاکره، پرداخت باج بابت نابودی و عدم انتشار برنامه های سرقت شده Symantec بوده که در نهایت شکست خورده است. مقامات پلیس تا 50 هزار دلار به گروه نفوذگر هندی پیشنهاد داده بودند ولی در نهایت به دلیل عدم توافق درباره نحوه پرداخت وجه، مذاکره به نتیجه مثبت نرسید.

اکنون به نظر می رسد که گروه نفوذگر “ناشناس” و گروه نفوذگر هندی Lord Of Dhamaraja دومین برنامه را نیز منتشر کرده اند. برنامه Norton Utilities نسخه 2006 بر روی چند سایت “به اشتراک گذاری فایل” منتشر شده است. شرکت Symantec اعلام کرده است که انتظار می رود طی روزهای آینده، این گروه های نفوذگر، اقدام به انتشار عمومی برنامه های دیگر این شرکت که در سال 2006 سرقت کرده اند، بکنند.

شرکت Symantec طی دو هفته گذشته با جدیت تمام به دنبال کاربران فعلی نرم افزار pcAnywhere بوده تا آنان را از خطری که تهدیدشان می کند آگاه ساخته و ابزارها و راهنمایی های لازم را در اختیار آنان بگذارد. ابتدا از کاربران این نرم افزار خواسته شد تا استفاده از آن را متوقف کنند. سپس در یک اقدام بسیار سریع، نسخه به روز شده ای از نرم افزار PCAnywhere را آماده کرده و به رایگان در اختیار این کاربران قرار داد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *