حراج سلاح های سایبری آمریکا

هفته گذشته سایت “سازمان امنیت ملی” (NSA) دولت آمریکا برای مدتی از دسترس خارج شد. این اتفاق چند ساعت پس از انتشار خبر حراج سلاح های سایبری به سرقت رفته دولت آمریکا، رخ داد.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر و به نقل از سایت های خبری We Live Security و Politico گروه نفوذگری به نام Shadow Brokers با انتشار اعلامیه ای مدعی شدند که توانسته اند ابزارهای نرم افزاری زیادی را از یک گروه نفوذگر حرفه ای که وابستگی اثبات شده ای به “سازمان امنیت ملی” دولت آمریکا دارد، سرقت کنند.

طبق این ادعا، ابزارهای جنگ سایبری که به دست این گروه افتاده از گروه نفوذگر مشهور Equation سرقت شده اند. بر اساس اسناد و شواهد متعدد، گروه Equation در سال های گذشته مسئول تهیه و انتشار بدافزارهایی نظیر Flame ،Gauss و Regin بوده است و مورد حمایت سازمان های اطلاعاتی و امنیتی دولت آمریکا قرار دارد.

گروه نفوذگر Shadow Brokers در یک اقدام غیر معمول اعلام کرده اند که غنائم به دست آمده را در یک حراجی به بالاترین خریدار خواهند فروخت. به ادعای این گروه، این سلاح های سایبری بهتر از Stuxnet هستند!

برای بازار گرمی هم حدود 250 مگابایت از اطلاعات سرقت شده به طور رایگان از طرف گروه نفوذگر Shadow Brokers منتشر شده است. همین اطلاعات رایگان کافی بود که شرکت Cisco را وادار به انتشار اصلاحیه امنیتی برای رفع دو نقطه ضعف در دیواره های آتش خود کند.

 nsa-1

هویت و سابقه گروه ناشناخته Shadow Brokers چندان مشخص نیست. این گروه می تواند یک تعداد نفوذگر روسی باشند و یا یک Edward Snowden جدید که از داخل خود سازمان NSA اقدام به سرقت و انتشار این اطلاعات فوق محرمانه کرده است.

از دسترس خارج شدن سایت سازمان NSA هم می تواند نشانه نگرانی این سازمان از نشت اطلاعات از درون سازمان به بیرون باشد.

البته ناگفته نماند که حراج اطلاعات سرقتی نه تنها موقعیت آمیز نبوده بلکه یک شکست بزرگ برای گروه نفوذگر Shadow Brokers به شمار می آید. این گروه، اطلاعات سرقت شده را با قیمت اولیه یک میلیون “بیت کوین” (Bitcoin) معادل 570 میلیون دلار به حراج گذاشته اند. ولی فعلاً بالاترین پیشنهاد قیمت به یک هزار دلار هم نرسیده و به نظر می رسد پیشنهادهای واقعی بعد از بررسی بیشتر و ارزش گذاری واقعی اطلاعات به سرقت رفته، مطرح گردد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

یک پاسخ

  1. سلام.با تشکر از شما
    لطفا خبرهای خود را در صورت امکان بصور نسخه pdf هم در سایت قرار دهید تا به راحتی قابل جابجایی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *