ویروس‌نویس اروپایی در دادگاه آمریکایی گناهکار شناخته شد

یک مرد اهل کشور لتونی به سبب همکاری در ساخت بدافزاری بانکی که منجر به سرقت ده ها میلیون دلار شده در یک دادگاه آمریکایی مجرم شناخته شد.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر به نقل از خبرگزاری Reuters، جرم Deniss Calovskis و30 ساله، مشارکت آگاهانه در ساخت بدافزاری معروف به Gozi است. جرمی که او خود در دادگاه به انجام آن اعتراف کرده است.

Calovskis در ماه فوریه سال میلادی جاری، طبق قرارداد استرداد مجرمین توسط مقامات لتونی به آمریکا تحویل داده شد. او پیش از استرداد، به مدت 10 ماه را در زندانی در لتونی به سر می برده.

نخستین گونه بدافزار Gozi، در سال 2007 کشف و شناسایی شد. این بدافزار اطلاعات حساب های بانکی آنلاین کاربران را سرقت می کرده است. تا سال 2013، بیش از یک میلیون دستگاه در سرتاسر جهان به این بدافزار آلوده شدند. سهم آمریکا از این آلودگی ها، 40 هزار دستگاه بوده که بیش از 160 مورد آن، دستگاه های متعلق به سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (NASA) بوده است.

در سال 2010، Nikita Kuzmin، ویروس نویس روسی و مغز متفکر این بدافزار دستگیر شد.

مشارکت کننده دیگر در انتشار این بدافزار، یک مرد اهل رومانی با نام Mihai Ionut Paunescu است. تلاش برای استرداد او به آمریکا که از سال 2012 در زندانی در رومانی به سر می برد، همچنان در جریان است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *