Google بی سروصدا همه دستگاه های Android را امن تر کرد

اندروید امنبه تازگی نسخه جدید 4.3 سیستم عامل Android منتشر شده است. علاوه بر امکانات جدید و تغییرات ظاهری در این نسخه، اتفاق اصلی که در نسخه جدید رخ داده، خارج از سیستم عامل Android است و برای همه دستگاه های Android در جهان اتفاق افتاده.

این اتفاق مهم، راه اندازی جهانی یک سیستم کنترل نرم افزار (App) است. این سیستم تمام نرم افزارهایی را که بر روی دستگاه های Android نصب می شوند را از جهت مخرب یا سالم بودن، کنتترل خواهد کرد. این سیستم کنترلی تنها برای Appهای دریافت شده از سایت رسمی Google Play Store نبوده و نرم افزارهایی که از منابع و سایت های دیگر دریافت و نصب می شوند را هم شامل خواهد شد.

شرکت Google این قابلیت امنیتی را تحت نام Verify Apps در نسخه Android 4.2 عرضه کرد. ولی اکنون این سیستم کنترلی را از سیستم عامل جدا کرده و بطور خودکار در اختیار تمام دستگاه های Adroid از نسخه قدیمی 2.3 تا جدید ترین نسخه 4.3 گذاشته است. این یعنی تحت پوشش قرار دادن 95 درصد از دستگاه های Android در جهان.

این سیستم کنترلی اکنون بخشی از سرویس Google Play Services است که در پس زمینه اجرا و به روز می شود.

بدین ترتیب، هر نرم افزاری که بر روی دستگاه های Android نصب می شود ابتدا توسط این سیستم، کنترل شده، مشخصه های نرم افزار بررسی می گردد و با یک بانک اطلاعاتی گسترده شامل مشخصه های نرم افزارهای مخرب و مشکوک مقایسه و مطابقت داده می شود.

علاوه بر این سیستم کنترلی، به نسخه جدید Android 4.3 امکانات امنیتی دیگری نیز افزوده شده است. از جمله می توان به امکان امنیتی SELinux یا Security Enhanced Linux اشاره کرد. وظیفه اصلی این امکان جدید، محافظت از برخی بخش های اصلی و مرکزی سیستم عامل Android است.

 

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *