Java: بودن و به روز شدن و یا اصلاً نبودن

صبر و حوصله شرکت مایکروسافت درباره Java به سر آمده و اکنون به کاربران هشدار داده است تا خود را در برابر بدافزارهای تحت Java محافظت کنند. هشدار مایکروسافت ساده و آسان است: اگر Java را می خواهید، آن را به روز کنید، اگر هم نمی خواهید آن را به طور کامل حذف نمایید و یا حداقل غیر فعال کنید.

با کشف و شناسایی دو نقطه ضعف جدید در نرم افزار Java که با شماره های CVE-2012-0507 و CVE-2012-1723 مشخص می شوند و به طور گسترده مورد سوء استفاده قرار گرفته اند، طاقت مایکروسافت سر آمده و از کاربران خواسته که یکی از سه کار را انجام دهند: به روز رسانی، غیر فعال ساختن و یا حذف کامل Java.

توصیه اول مایکروسافت، به روز رسانی نرم افزار Java است. برای این کار به سایت Java.com/en/download/installed.jsp مراجعه کنید تا از شماره نگارش Java نصب شده روی کامپیوترتان با خبر شوید و اگر لازم است، آخرین نگارش را دریافت کنید.

توصیه دوم مایکروسافت، غیر فعال کردن Java است. برای این کار باید به Control Panel مراجعه کرده و در آنجا نشان Java را انتخاب کنید. وقتی پنجره Java Runtime Settings باز شد، به بخش Java رفته و دکمه View را بزنید. برای غیر فعال کردن Java، علامت مقابل گزینه Enabled را بردارید.

توصیه سوم و آخر مایکروسافت، حذف و برداشتن کامل Java از روی کامپیوتر است. شاید انجام این کار برای همه ممکن نباشد ولی همیشه امکان نصب مجدد Java وجود دارد. برای مشاهده دستورالعمل حذف (Uninstall) برنامه Java به www.java.com/en/download/unistall.jsp مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *