نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

هشدارهای امنیتی مایکروسافت درباره غیر مایکروسافتی‎ها

روز سه‎شنبه 30 فروردین ماه، شرکت مایکروسافت برای اولین بار دو هشدار امنیتی درباره مرورگر Google Chrome منتشر کرد. این اقدام مایکروسافت در راستای طرحی است که تابستان سال گذشته اعلام کرد و اکنون امکانات اجرایی آن فراهم شده است.

نقاط ضعفی که در این دو هشدار امنیتی به آنها اشاره شده است، قبلاً به اطلاع مسئولان Google رسیده و این نقاط ضعف ماه‎ها قبل اصلاح و ترمیم شده‎اند.

مایکروسافت امیدوار است به انتشار اینگونه هشدارهای امنیتی درباره نرم‏افزارهای شرکت‎های دیگر ادامه دهد. مایکروسافت سعی دارد، درباره نقاط ضعف دیگر نرم‎افزار ها که بر روی عملکرد محصولات مایکروسافت تأثیر می‎گذارند، اطلاعات و جزئیات بیشتر و دقیق‎تری براساس استاندارد‎های خود منتشر کند.

همزمان با انتشار این دو هشدار امنیتی، شرکت مایکروسافت آئین‎نامه داخلی خود را نیز در خصوص نحوه برخورد پرسنل با نقاط ضعف کشف شده در محصولات مایکروسافت و غیر مایکروسافتی، منتشر کرد. طبق این آئین‎نامه، در صورت کشف و شناسایی یک نقطه ضعف در هر نرم‎افزار توسط پرسنل مایکروسافت، چه در وقت اداری باشد و یا خارج از وقت اداری، آن شخص موظف است آن را به واحد ویژه‎ای که مسئول رسیدگی به اینگونه موارد است، گزارش دهد و از اعلام آن به دیگر افراد و پرسنل در هر مقام و پستی خودداری کند.

شرکت مایکروسافت با این طرح و اقدام جدید خود می‎خواهد به نوعی نحوه برخورد و اطلاع‎رسانی درباره نقاط ضعف کشف شده در بین شرکت‎ها را یکسان ساخته و در قالب یک استاندارد واحد درآورد. شرکت مایکروسافت به دفعات از انتشار زود هنگام اطلاعات درباره نقاط ضعف کشف شده در نرم‎افزارهایش، خشمگین شده و اعتراض داشته است. گرچه منتشرکنندگان این اطلاعات معتقد بوده‎اند که فرصت کافی به مایکروسافت داده شده و چون اقدام مناسبی صورت نگرفته، ناچاراًً برای فشار آوردن به مایکروسافت دست به انتشار عمومی آن زده‎اند.

این دو هشدار امنیتی در نشانی‎های زیر قابل دسترسی و مطالعه هستند.

http://www.microsoft.com/technet/security/advisory/msvr11-001.mspx

http://www.microsoft.com/technet/security/advisory/msvr11-002.mspx

خروج از نسخه موبایل