نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

سرنوشت نافرجام نفوذگران “ناشناس”

چهار عضو گروه نفوذگران “ناشناس” (Anonymous) و گروه نفوذگران LulzSec به اتهام عضویت در این گروه ها و انجام عملیات خرابکارانه بر علیه سایت چندین موسسه و سازمان در دادگاه انگلیس محاکمه می شوند.

دو نفر از این متهمین به شرکت داشتن در عملیات حمله و نفوذ به سایت سازمان های امنیتی دولت های انگلیس و آمریکا اقرار کرده اند ولی نشر اطلاعات محرمانه سرقت شده از این سایت ها را قبول نداشته و اعضای دیگر این گروه های نفوذگر را مسئول انتشار غیر مجاز اطلاعات دولتی می دانند. دو نفر دیگر از این متهمین نیز به طور کامل هر گونه دخالت در انجام حملات “از کاراندازی سرویس” (Dos) برعلیه سایت ها را رد کرده و خود را بیگناه می دانند.

سه نفر از این متهمین با قرار وثیقه آزاد شده اند تا 9 ماه دیگر در دادگاه برای محاکمه حاضر شوند. نفر چهارم به دلیل اینکه شرایط آزادی با وثیقه را در دفعه قبل رعایت نکرده و اقدام به تماس با اعضای گروه LulzSec نموده بود، این بار در زندان باقی ماند.

گفته می شود اسناد و شواهد جمع آوری شده بر علیه این متهمین به حدی زیاد است که تنها قرائت آنها در دادگاه احتیاج به 3 هزار ساعت وقت دارد.

با آنکه بسیاری از حملات و نفوذهای گروه Anonymous و LulzSec بر علیه سازمان ها و موسسات آمریکایی صورت گرفته، مقامات دولت آمریکا اعلام کردند که در حال حاضر تصمیمی برای محاکمه این افراد ندارند و اقدامات دولت انگلیس را کافی می دانند. علاوه بر این یکی از متهمین اصلی از یک بیماری اعصاب رنج می برد که احتمالا بر تصمیم دولت آمریکا تاثیر داشته است.

خروج از نسخه موبایل