نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

وزير ICT خبر داد: جست‌وجوگر بومي در راه است

به گزارش ايسنا، رضا تقي‌پور در مراسم دومین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخشی از صحبت‌هاي خود به شبكه ملي اطلاعات اشاره كرد و اين طرح را يكي از اقدامات اساسي و بنيادي وزارت ارتباطات بر شمرد و افزود: براي به سرانجام رسيدن اين شبكه سه فاز مختلف تعريف شده است كه فاز اول كه به بحث تفكيك شبكه‌ها و امنيت مربوط مي‌شود و بايد تا نيمه اول امسال به پايان برسد.

وي در ادامه انتقال كل ميزباني‌ها به كشور را دومين مرحله از عملياتي كردن اين طرح برشمرد و اظهار اميدواري كرد كه اين اقدام تا پايان سال 92 به نتيجه برسد.

تقي‌پور مديريت بومي و داخلي شبكه‌ها به صورت تمام و كمال را مرحله سوم اين طرح دانست و همچنين به طراحي سيستم عامل “زمين” در سطح ملي اشاره كرد و اقدام بعدي وزارت ارتباطات را راه‌اندازي جويشگر يا جست‌وجوگر بومي دانست.

البته تقي‌پور خاطرنشان كرد كه هيچ يك از اين دو پروژه كار دولت محسوب نمي‌شود و در اين زمينه دولت تنها به حمايت بخش خصوصي پرداخته است.

وي همچنين به تلاش‌هايي كه در زمينه سخت‌افزار آغاز شده اشاره كرد و با بيان اين‌كه در حال حاضر آزمايشگاه‌هاي تشخيص كيفي در دانشگاه‌ها راه‌اندازي شده اظهار كرد: در حال حاضر تمام زيرساخت‌هاي لازم براي امور پژوهشي در داخل كشور فراهم شده است.

خروج از نسخه موبایل