نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

وزیر ارتباطات: باید ناامنی ها را از IT جدا کرد

وزیر ارتباطات الزام استفاده از ایمیل ایرانی را راهی برای جداسازی نا امنی از فناوری اطلاعات عنوان کرد.

رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: استدلال ما این است که میزبانی در این ایمیل ها در داخل نسبت به سایت دیگر امن تر هستند. اطلاعات در داخل کشور گردش دارد حداقل بیگانگان از طریق شبکه به این اطلاعات دسترسی نخواهند داشت. طبیعی است که در لایحه های بعدی خود این مراکز ملاحظات امنیتی را رعایت می کنند.

قبلا به کلیه دستگاههای دولتی از اواخر سال 89 ابلاغ شده است تا سامانه های مربوط به امنیت اطلاعاتشان و یا همان ISMS را ایجاد کنند و خیلی از ادارات و مراکز دولتی این کار را انجام داده اند ما هم مرحله اول ارزیابی و ممیزی را شروع کرده ایم.

وی افزود: فناوری اطلاعات هم مثل خیلی از تکنولوژی ها همراه خودش یک سری نا امنی ها به دنبال دارد که باید به آنها دقت شود.

وی خاطر نشان کرد: این ملاحظات با این منظور اعمال می شود تا خیال شهروندان ما از امنیت این فضا راحت باشد به خصوص که حریم شخصی بحث مهمی است و اطلاعات این بخش نباید در اختیار افرادی که نباید به آن دسترسی داشته باشند قرار گیرد و تنها مراکز خدماتی باید به این اطلاعات دسترسی داشته باشند و توسعه امنیت قطعا به چهارچوب دار شدن اطلاعات و جلوگیری از دسترسی های غیر مجاز کمک خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: مردم می توانند با مراجعه به سایت www.matma.ir با ایمیل های ایرانی که آماده خدمت رسانی به هموطنان هستند مطلع شوند .

تقی پور در پاسخ به این سوال که در سایت حتی آدرس وجود ندارد گفت: قطعا اگر با دقت در سایت جستجو شود باکس مربوط به ایمیل های مجاز ایرانی مشاهده خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل