نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

توصیه های شبکه گستر برای آمادگی در برابر حملات سایبری

به دنبال وقوع حملات سایبری در هفته گذشته در وزارت نفت و مراکز تابعه آن و همچنین تائید غیرمستقیم مسئولان وزارت علوم درباره حمله سایبری بر علیه برخی شبکه های سازمانی آن وزارتخانه در ابتدای هفته جاری، جهت پاسخ به درخواست ها و سئوالات مکرر مشترکین گرامی محصولات امنیتی McAfee درخصوص راه های مقابله و پیشگیری در برابر اینگونه حملات، رعایت نکات و انجام اقدامات زیر توصیه می گردد.

1- عدم استفاده از هر گونه تجهیزات ذخیره سازی قابل حمل نظیرUSB Flash ، CD ، DVD و … مگر در مواقع ضروری و با کسب مجوز.

2- عدم اتصال سایر تجهیزات غیر لازم مانند تلفن های همراه مجهز به حافظه جانبی، دستگاه های پخش صوت و تصویر و مانند آن به کامپیوترهای شبکه.

3- کنترل دسترسی به اینترنت در سطوح مختلف و قرنطینه نمودن شبکه اینترنت.

4- تعیین رمزهای قوی برای کاربران هر دستگاه (Local) و همچنین برای کاربران شبکه.

5- اطمینان از سطح دسترسی مناسب کاربران به منابع اطلاعاتی در شبکه با استفاده از Access List .

6- تهیه نسخه پشتیبان از تمام سرورها و ذخیره سازی آنها بر روی تجهیزات جداگانه و خارج از شبکه سازمانی جهت کنترل خسارات وارده به شبکه در حملات احتمالی.

7- نصب تمام اصلاحیه های امنیتی ضروری برای سیستم های عامل و نرم افزارهای کاربردی در شبکه سازمانی جهت ترمیم تمام حفره های امنیتی شناخته شده و جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی از هر یک از آنها برای نفوذ به شبکه.

8- اطمینان از به روز بودن نرم افزارهای ضدویروس مورد استفاده.

9- کنترل فیزیکی ورود تجهیزات غیر مجاز مانند رایانه های قابل حمل شخصی.

10- در صورت امکان، استفاده از نرم افزار McAfee Host Intrusion Prevention جهت جلوگیری هرچه بیشتر از حملات نفوذی و دسترسی های غیر مجاز.

کارشناسان شرکت مهندسی شبکه گستر آماده پاسخگویی به سئوالات مشترکین گرامی هستند. همه مشترکین شبکه گستر نیز می توانند در طول شبانه روز با استفاده از سامانه یکپارچه پشتیبانی help.shabakeh.net و یا ایمیل help@shabakeh.net مسائل و مشکلات خود را مطرح نمایند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی و پیگیری قرار گیرد.

خروج از نسخه موبایل