نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

کپی غیر مجاز هم می کنی، اینطوری…

مقامات انتظامی و قضایی آمریکا خبر از انهدام یک تشکیلات توزیع غیرمجاز محصولات نرم افزاری و فیلم دادند که 175 میلیون دلار گردش مالی داشته است.

هفت نفر در این رابطه متهم به تکثیر غیر مجاز، کسب درآمد غیر قانونی و پولشویی شده اند. دو شرکت به نام های Megaupload و Vestor گرداننده کل تشکیلات بودند و از فروش حق عضویت و تبلیغات بر روی سایت megaupload.com، بیش از 175 میلیون دلار درآمد کسب کرده و در مقابل، با عرضه و توزیع غیر مجاز نرم افزار و فیلم، بالغ بر 500 میلیون دلار خسارات به تولید کنندگان این محصولات وارد کرده اند.

طبق دستور فضایی یک دادگاه در آمریکا، 20 محل برای جمع آوری تجهیزات و سرورهای مورد استفاده این تشکیلات در آمریکا و 8 کشور دیگر مورد جستجو و بازرسی قرار گرفت. در این بازرسی ها بیش از 50 میلیون دلار تجهیزات کشف و ضبط شد. همچنین 18 دامنه (Domain) متعلق به این تشکیلات مسدود شد.

سایت اصلی این تشکیلات (Megaupload.com) روزانه 50 میلیون بازدید کننده داشته و ترافیک این سایت معادل 4 درصد کل ترافیک اینترنت دنیا بوده است. در رده بندی سایت های دنیا نیز مقام 72 را داشته و متوسط تعداد بازدید کننده از این سایت معادل 4/1 درصد کل کاربران اینترنت جهان بوده است.

در صورت اثبات این جرایم و محکومیت 7 متهم این پرونده، هر یک از این فراد به 55 سال زندان محکوم خواهند شد.

در کمتر از 23 ساعت پس از انتشار این خبر، گروه نفوذگران “ناشناس” (Anonymous) در اعتراض به این اقدام و مخالفت با برچیده شدن سایت Megupload.com تعدادی سایت دولتی و سایت متعلق به سازمان های مرتبط با تولید فیلم و موسیقی را پایین کشید و دسترسی به این سایت ها را غیر ممکن کرد. سایت دادگستری آمریکا justice.gov، سایت اتحادیه ناشران موسیقی آمریکا و سایت اتحادیه فیلم سازان آمریکا از جمله سایت هایی بودند که مورد حملات “از کاراندازی سرویس” (Denial of services) قرار گرفتند.

خروج از نسخه موبایل