نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

نسخه جدید مرورگر Firefox 9 و دردسرهای بعدی آن

هفته گذشته نسخه جدید 9.0 مرورگر Firefox منتشر شد. به گفته موسسه Mozilla، ناشر این مرورگر، پردازش برنامه های Java  در این نسخه جدید تا 36 درصد سریع تر صورت می گیرد. همچنین شش نقطه ضعف در نسخه جدید Firefox 9 اصلاح و ترمیم شده است.

در نسخه جدید این مرورگر از فناوری جدیدی به نام Type Interface استفاده شده که قدرت پردازش موتور Javascript مرورگر را بین 16 تا 36 درصد افزایش می دهد.

از شش نقطه ضعفی نیز که در نسخه جدید Firefox 9 اصلاح شده، چهار نقطه ضعف درجه اهمیت “حیاتی” داشته اند. یکی از این نقاط ضعف حیاتی، به تنهایی 23 مورد اختلال در مدیریت حافظه را برطرف می کند. عدم مدیریت صحیح حافظه می تواند امکان اجرای فرامین و دستورات مخرب را بر روی کامپیوتر آسیب پذیر فراهم کند.

متاسفانه به فاصله یک روز پس از انتشار نسخه جدید 9.0 مرورگر Firefox، گزارشات متعددی از اختلال در اجرای مرورگر بر روی سیستم های Mac, Linux و حتی Windows منتشر شد. به همین دلیل، موسسه Mozilla اقدام به انتشار نسخه اصلاح شده 9.01 کرد. به نظر می رسد نسخه 9.0 با برخی برنامه های جانبی (Add-ons) مرورگر سازگاری نداشته و باعث از کار انداختن (Crash) مرورگر می شد.

این دومین بار است که موسسه Mozilla مجبور می شود بلافاصله بعد از انتشار نسخه جدیدی از مرورگر Firefox، نسخه اصلاح شده آن را مجدداً منتشر کند. در نسخه Firefox 8 نیز به دلیل عدم سازگاری مرورگر با نحوه پردازش Java بر روی سیستم عامل Mac، نسخه 8.01 ارائه شد.

خروج از نسخه موبایل