نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

آیا می خواهید مرورگر IE شما بطور خودکار ارتقاء یابد؟

چندی پیش مایکروسافت اعلام کرد که قرار است مرورگر Internet Explorer کاربران سیستم های عامل XP, Vista و Win7 بصورت خودکار به آخرین نگارش این مروگر ارتقاء یابد. این خبر می‌تواند خبری خوش برای کارشناسان امنیتی باشد که همواره از بی‌توجهی کاربران در به‌روز نگهداشتن نرم‌افزارهای نصب‌شده گلایه دارند.

شرکت مایکروسافت سال هاست که به طرق مختلف از کاربران می‌خواهد تا نگارش های قدیمی Internet Explorer را به نگارش های جدیدتر ارتقاء دهند. نسخه‌های قدیمی این مرورگر کاربران را به شدت در برابر حفره‌های امنیتی آسیب‌پذیر کرده و آنها را تبدیل به اهدافی آسان برای نفوذگران می‌کند.

با وجودی که تشویق همگان به استفاده از Internet Explorer 9 حرکتی مؤثر در راستای محافظت بیشتر کاربران در مقابل تهدیدات سایبری است اما این موضوع می‌تواند سبب بروز مشکلاتی برای شرکت ها و سازمان هایی شود که 10 سال پیش بنا به توصیه خود مایکروسافت، در نرم‌افزارهای تحت وب و سیستم های یکپارچه سازمانی خود از توابع و برنامه‌های Active-X و ASPX استفاده کردند که اکنون تنها با IE نگارش 6 یا حداکثر 7 سازگار هستند.

بسیاری از این شرکت ها چنانچه بخواهند از همان سیستم های یکپارچه پیشین استفاده کنند ناچار به بکارگیری نگارش های خارج از رده این مرورگر هستند. بخصوص آنکه امکان نصب چند نگارش Internet Explorer بر روی یک سیستم عامل وجود ندارد.

احتمالاً به همین دلیل است که مایکروسافت ابزاری با عنوان Blocker برای نگارش 8 و نگارش 9 مرورگر خود عرضه کرده است که با نصب آن می‌توان از ارتقاء خودکار نگارش های قدیمی به نگارش جدید جلوگیری کرد.

خروج از نسخه موبایل