نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

حضور پررنگ تر Huawei در بخش امنیت

شرکت چینی Huawei که یکی از بزرگترین شرکت های تولیدکننده تجهیزات مخابراتی است، سهم 49 درصدی شرکت Symantec، شریک خود در شرکت Huawei Symantec Technologies را به مبلغ 530 میلیون دلار خرید تا بدین ترتیب حضور فعال تر خود را در حوزه امنیت فناوری اطلاعات نشان دهد.

پس از قطعی شدن این معامله، شرکت Huawei محصولات تولیدی این شرکت مشترک را به مجموعه محصولات فعلی خود افزوده و فناوری های امنیتی این محصولات را نیز به تدریج در دیگر محصولات خود ادغام کرده و به کار خواهد گرفت.

شرکت Huawei امیدوار است با استفاده از فناوری های امنیتی و ذخیره سازی (Storage) که با خرید سهم شرکت Symantec به دست می آورد، حضور پررنگ تری در حوزه تازه و جوان “رایانش ابری” (Cloud Computing) داشته باشد.

شرکت Symantec نیز که پس از چهار سال همکاری مشترک با شرکت Huawei اکنون تمام سهم خود را واگذار کرده است، از توافق به عمل آمده ابراز رضایت و خشنودی می کند. به گفته مدیرعامل Symantec، این شرکت از ابتدا سه هدف را در همکاری مشترک با Huawei دنبال می کرد. اول، یادگیری ساخت و فروش سخت افزار. دوم، ورود به بازار بسیار مهم و با ارزش کشور چین و سوم، نزدیکی بیشتر با بخش مخابرات در زمینه تجهیزات امنیت شبکه و ذخیره سازی. به اعتقاد وی، شرکت Symantec به هر سه هدف خود در حد انتظار رسیده و اکنون با رضایت خاطر به همکاری با Huawei پایان می دهد.

در حال حاضر، شرکت Symantec بیش از 900 پرسنل و دو مرکز تحقیقاتی در کشور چین دارد.

خروج از نسخه موبایل