نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

هفته شلوغ گروه نفوذگران “ناشناس”

هفته گذشته گروه نفوذگران “ناشناس” (Anonymous) روزهای شلوغی را پشت سر گذاشتند و دسته های مختلف این گروه نفوذگر در نقاط مختلف جهان خبرساز شدند.

در ابتدای هفته، گروه “ناشناس” اطلاعاتی را که از نفوذ به سایت فروشگاه های زنجیره ای Wal-Mart به دست آورده بودند، منتشر کردند.

در ابتدای هفته گذشته، این گروه یک ویدئو بر روی سایت YouTube منتشر کردند که در آن از اعضای خود خواسته اند تا ستادهای انتخاباتی هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه آمریکا را که ماه آینده در ایالات آیوا تشکیل خواهند شد، اشغال کنند. رای گیری برای انتخاب نامزد هر حزب برای رقابت در انتخابات دور آینده ریاست جمهوری آمریکا، از اواخر سال میلادی جاری و از ایالت آیوا آغاز خواهد شد.

دولت السالوادور هم اعلام کرد که طی دو هفته گذشته تحت حملات “از کاراندازی سرویس” قرار داشته و به همین دلیل سایت رسمی دولت را از دسترس خارج کرده تا این حملات فروکش کند. طبق آمار ارائه شده، در این حملات، بیش از 30 میلیون درخواست برای از کاراندازی سایت دولت السالوادور ارسال شده است.

همچنین دولت فنلاند اعلام کرد که مشخصات 16 هزار شهروند فنلاندی توسط گروه نفوذگران “ناشناس” بر روی اینترنت منتشر شده است. این افراد، از دانشجویان چندین موسسه آموزش عالی در این کشور هستند. در بین این اسامی، نام دانشجویان دانشکده پلیس فنلاند هم به چشم می خورد.

علاوه بر این، گروه نفوذگران “ناشناس” اعلام کردند که به بانک اطلاعاتی متقاضیان دریافت خبرنامه های یک حزب راست گرای افراطی در فنلاند، نفوذ کرده و اسامی متقاضیان را به دست آروده اند.

خروج از نسخه موبایل