نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

بالاخره Win XP رفتنی شد!

برای اولین بار، درصد کاربران Win XP به کمتر از 50 درصد رسید. براساس آخرین آمار، درصد کاربران این سیستم عامل قدیمی در یک ماه گذشته با 3/1 درصد کاهش به 8/49 درصد از کل کاربران Windows رسیده است.

سقوط Win XP به کندی صورت می‎گیرد ولی در دو سال گذشته، کاهش چشمگیری داشته است. قبل از عرضه سیستم عامل Win 7 به بازار، بیش از 75 درصد کاربران Windows از سیستم عامل Win XP استفاده می‎کردند. پس از عرضه Win 7، شرکت مایکروسافت فشار زیادی به کاربران Win XP آورده تا آنان را وادار و یا تشویق به ارتقاء سیستم خود کند. ولی کماکان قول هم داده است که این سیستم عامل قدیمی را تا سه سال دیگر پشتیبانی و برای آن اصلاحیه‎های امنیتی ارائه کند.

در حال حاضر، سیستم عامل Win 7 حدود 28 درصد از بازار Windows را در اختیار دارد. این میزان درسال گذشته 13 درصد بود. اگر درصد کاهش کابران Win XP و درصد رشد کاربران Win 7 به همین روال ادامه یابد، در تابستان سال 1391 درصد استفاده از هر دو سیستم عامل مساوری و در حدود 35 درصد خواهد بود.

البته در محاسبه این درصدها و سهم هر یک از این سیستم‎های عامل از بازار، باید به عرضه سیستم عامل جدید Win 8 در بهار یا تابستان سال 1391 نیز توجه داشت. همچنین افزایش سهم سیستم عامل Apple Mac OS X را نیز نباید نادیده گرفت. استفاده از محصولات Apple به شدت در حال رشد است و به زودی باید سهم خاص این سیستم عامل را نیز در کنار سهم عمده Windows در نظر داشت.

خروج از نسخه موبایل