نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

ادامه سریال “گروه نفوذگران ناشناس”

فعالیت دو گروه نفوذگر دوست و همکار، یعنی گروه نفوذگران “ناشناس” (Anonymous) و گروه نفوذگران LulzSec، همچنان با فراز و نشیب هایی ادامه دارد و در حال حاضر اعضای این دو گروه روزهای چندان خوشی را سپری نمی کنند.

به دنبال دستگیری فردی که پلیس انگلیس مدعی است که وی سخنگوی هر دو گروه است، دادگاه وی را با دریافت وثیقه آزاد کرد. این جوان 18 ساله متهم به حمله و نفوذ به سایت روزنامه‎های متعلق به شرکت News International شده است. پلیس انگلیس با جمع‎آوری اسناد و مدارک از منزل وی، مطمئن است که او همان فردی است که با نام مستعار Topiary تا به حال نقش سخنگوی دو گروه نفوذگر را ایفا می‎کرده است. برخی اطلاعات و اخباری که در هفته‎های گذشته از منابع مختلف منتشر شده بود، محل زندگی Topiary واقعی را کشور سوئد اعلام کرده بودند. ولی خبرهایی که معمولاً از twitter با نام Topiary منتشر می‎شد، اکنون دیگر متوقف شده است و شاید این نشانه‎ای از دستگیری سخنگوی واقعی گروه نفوذگران “ناشناس” و LulzSec باشد.

از طرف دیگر، شرکت Google عضویت گروه LulzSec را در سایت اجتماعی جدید +Google مسدود کرد. البته این اقدام اختصاصاً بر علیه این گروه نبوده و براساس سیاست جدید Google اتخاذ شده است. طبق شرایط جدید، عضویت در سایت +Google حتماً باید با یک نام واقعی صورت گیرد و گرنه باطل می شود. البته گروه LulzSec به راحتی با نام و مشخصات دیگری، مجدداً به عضویت سایت اجتماعی +Google درآمده است.

وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز اخیراً با انتشار اعلامیه‎ای درباره همکاری نفوذگران و افراد خلافکار حرفه‎ای با گروه‎هایی نظیر گروه نفوذگران “ناشناس” و LulzSec هشدار داد. طبق این اعلامیه، در برخی از حملات و عملیات نفوذی این دو گروه، مهارت و تخصص‎های خاصی مشاهده شده که نشان دهنده حضور اعضای حرفه‎ای و ماهر در بین اعضای ناشی و جوان این گروه‎ها است.

همچنین پلیس انگلیس سعی در برقراری ارتباط با اعضا و هواداران این دو گروه نفوذگر از طریق روش‎های مورد استفاده خود آنان دارد. در یک اقدام کم سابقه، پلیس انگلیس با انتشار اطلاعیه‎ای بر روی سایت اطلاع‎رسانی Twitter تلاش کرد تا این افراد را متوجه عواقب همکاری با این دو گروه کند.

خروج از نسخه موبایل