نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

داستان دنباله دار گروه نفوذگران “ناشناس”

طی یک هفته گذشته، داستان گروه نفوذگران “ناشناس” (Anonymous) همچنان ادامه یافت. از خبر دستگیری سخنگوی این گروه گرفته تا سقوط ارزش سهام eBay به دلیل عملیات جدید این گروه علیه PayPal، از جمله اتفاقات هفته گذشته بودند.

روز چهارشنبه 5 مرداد ماه، پلیس انگلیس خبر از دستگیری سخنگوی دو گروه نفوذگران “ناشناس” و LulzSec داد. این عضو مهم که با نام مستعار Topiary فعالیت می‎کرد، مسئولیت انتشار اطلاعیه‎های این دو گروه را از طریق سایت اجتماعی Twitter به عهده داشت. پس از دستگیری وی، برای یک مدت طولانی هیچ اطلاعیه جدیدی از سوی این دو گروه منتشر نشد.

همچنین به دنبال دستگیری تعدادی از اعضای گروه نفوذگران “ناشناس” توسط پلیس ایتالیا در چند هفته قبل، این گروه نیز در روزهای اخیر، اقدام به حمله و نفوذ به سایت پلیس ایتالیا کرد. طبق اعلامیه‎ای که توسط گروه “ناشناس” منتشر شد، در این حمله بیش از 8 گیگابایت اطلاعات از سایت ویژه پلیس سایبری ایتالیا به سرقت رفته است.

از طرف دیگر، پلیس FBI آمریکا که تعداد دیگری از اعضای گروه “ناشناس” را در ایالت‎های مختلف آمریکا دستگیر کرده است، اکنون از دادگاه درخواست کرده که در صورت آزادی موقت یکی از دستگیر شدگان، وی را از هرگونه استفاده از تجهیزات اینترنتی منع کند.

اعضای دستگیر شده توسط FBI متهم به حمله به سایت PayPal در سال گذشته هستند. دادگاه در مقابل دریافت وثیقه، با آزادی یکی از اعضای اصلی دستگیر شده که با نام مستعار Anthrophobic شناخته می‎شود، موافقت کرده است ولی پلیس FBI از ترس آنکه وی فوراً به فعالیت‎های مخرب خود بازخواهد گشت، از قاضی دادگاه درخواست کرده که یکی از شرایط آزادی موقت وی، عدم استفاده از تجهیزات اینترنتی باشد.

افراد دستگیر شده توسط FBI با استفاده از فهرستی از نشانی‎های IP حمله کنندگان اصلی به سایت شرکت PayPal، شناسایی شده‎اند. این فهرست حاوی یک هزار نشانی IP است که براساس میزان حملات صورت گرفته، دسته‎بندی شده است. در آن زمان، بسیاری از کاربران جوان و ماجراجو با استفاده از یک ابزار مخرب به نام Low Orbit Ion Cannon در حملات هماهنگ و همزمان به سایت PayPal مشارکت کردند. اکنون به نظر می‎رسد، پلیس FBI بیشتر به دنبال این افراد ناآگاه است و هنوز نتوانسته ردپای مناسبی از گردانندگان گروه نفوذگران “ناشناس” به دست آورد. به همین دلیل نیز حملات و فعالیت‎های مخرب این گروه همچنان ادامه دارد.

گروه نفوذگران “ناشناس” نیز در یک اقدام انتقام جویانه از طرفداران خود خواست که عضویت خود را در سایت PayPal باطل کنند. به دنبال انتشار این خبر، طبق برخی اخبار، در هر یک دقیقه چهار عضویت PayPal باطل می‎شد. شرکت eBay نیز که صاحب PayPal است از این حرکات انتقام جویانه در امان نماند. روز چهارشنبه 5 مرداد ماه، از بیم درگیر شدن eBay با گروه “ناشناس”، سهامداران واکنش منفی نشان داده و ارزش سهام eBay در بازار بورس نیویورک نزدیک به یک میلیارد دلار کاهش یافت.

خروج از نسخه موبایل